کد خبر: ۱۴۶۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تحول بزرگ در صنعت فارس با ایجاد یک خط پروپیلن

رییس مجمع نمایندگان فارس از موافقت دولت با ایجاد یک خط پروپیلن در استان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ابراهیم عزیزی گفت: با ایجاد این خط می‌توان حداقل ۵۰۰ واحد صنعتی ایجاد کرد.

وی اظهارداشت: خط پروپیلن به لحاظ صنعتی دارای اهمیت فوق العاده‌ای است و می‌تواند صنعت استان فارس را متحول کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس، از پیگیری مجمع نمایندگان فارس برای ایجاد این خط در فارس خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مستمر، ایجاد این خط در استان فارس به تصویب هیات دولت رسیده است .

عزیزی گفت: اهمیت این خط برای استان فارس از آنجاست که اولا در سراسر کشور تنها در استان‌های فارس و کرمانشاه ایجاد خواهد شد،ثانیا با ایجاد آن حداقل ۵۰۰ واحد صنعتی را در شاخه‌های گوناگون و صنایع مختلف، می‌توان فعال کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد این خط پروپیلن می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت استان فارس ایجاد کند.

بنا به گفته عزیزی قرار است این خط پروپیلن از عسلویه به استان فارس کشیده شود.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس به موضوع خط انتقال آب از دریا به استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ نیز در کنار ایجاد خط پروپیلن از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که صنعت در ابتدا نیاز به منابع آب دارد.

عزیزی افزود: استان فارس به لحاظ منابع آبی در شرایط مناسبی نیست و اگر فکری اساسی برای آینده نکنیم با بحرانی بزرگ در این حوزه مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که مسوولان دستگاه‌ها وصنعتگران و سرمایه گذاران استان فارس نسبت به اهمیت پروژه انتقال آب و تاثیری که بر آینده استان خواهد داشت، حساسیت داشته و احساس مسوولیت کنند تا بتوانیم این پروژه‌های بزرگ و محرک را به سرانجام برسانیم.

رییس مجمع نمایندگان فارس گفت: در کنار پروژه‌های پروپیلن و انتقال آب، ایجاد خط‌های ریلی نیز بسیار مهم و ضروری است چراکه محصولات تولید شده باید با ایجاد این خط‌ها از استان به نقاط دیگر صادر شود.

عزیزی ادامه داد: در این حوزه نیز ایجاد راه آهن شیراز، بوشهر، شیراز، گلگهر و شیراز به خراسان نیز دنبال شده که برخی فاز‌ها به مناقصه رفته تا پازل صنعتی شدن استان تکمیل شود.

پلی‌پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست است که در یک بازه گسترده از کاربرد‌ها شامل فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربرد‌های صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
این طرحم میشه مثل پتروشیمیهای فارس که با بهانه های مختلف سرشون کلاه گذاشتن و تو پارس جنوبی دارن میسازن...
ولی برای دهدشت و گچساران بخاطر پیگیری مسئولین و‌نماینده های باعرضشون، همین بهانه ها توسط بیژن زنگنه توجیح و رد میشه...
التماس یکم همت و پیگیری