کد خبر: ۱۴۶۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دهیار روستای سبوک در گفتگو با «شیرازه»؛

همنوایی باد و آتش ۱۰ هکتار از باغات آبشار رمقان را طعمه حریق کرد/ عدم آنتن دهی تلفن همراه مانع تماس با نیروهای امدادی شد + عکس

عباسی گفت: به دلیل وزش باد شدید آتش سوزی گسترش پیدا کرده و قریب به ۱۰ هکتار از باغات منطقه که متعلق به افراد محلی بود در آتش سوخت.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، فیض الله عباسی دهیار روستای سبوک از توابع آبشار رمقان منطقه کوهمره سرخی در گفتگو با خبرنگار این رسانه از آتش سوزی گسترده ای در باغات منطقه خبر داد و گفت: روز گذشته حوالی ساعت ۱۵ مردم منطقه از آتش سوزی بخشی از باغات محلی خبر دادند، بلافاصله بخشدار ارژن، دهیاری و شوراها با نیروهای مردمی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید آتش سوزی گسترش پیدا کرده و قریب به ۱۰ هکتار از باغات منطقه که متعلق به افراد محلی بود در آتش سوخت.

همنوایی باد و آتش ۱۰ هکتار از باغات آبشار رمقان را طعمه حریق کرد/ عدم آنتن دهی تلفن همراه مانع تماس با نیروهای امدادی شد + عکس

عباسی با ابراز تاسف از این اتفاق عنوان کرد: علی رغم تلاش های بسیار دهیار، شورا و مردم منطقه برای تماس با آتش نشانی و  درخواست کمک از دیگر روستاها و نیروهای امدادی، ضعیف بودن آنتن تلفن و قطع و وصل شدن تماس باعث شد موفق به برقراری تماس نشویم و همین امر موجب گسترش آتش و جان باختن یکی از اهالی شد.

بنا به گفته دهیار روستای سبوک، مرد حدودا ۷۰ ساله ای که برای جمع آوری گیاهان دارویی به اراضی منطقه مراجعه کرده بود پس از روشن کردن آتش متوجه وزش باد شده و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کند اما وزش شدید باد مانع از اینکار شده و آتش به دیگر باغ های محلی کشیده می شود.

عباسی خرابی جاده و صعب العبور بودن مسیر برای رسیدن نیروهای امداد را از دیگر دلایل گسترش آتش عنوان کرد و افزود: آتش سوزی روزگذشته از ساعت ۱۵ آغاز و پس از  شش ساعت تلاش بی وقفه ساعت ۲۱ شب گذشته توسط افراد محلی مهار شد.


انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد جهانخواه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
شما دیگه چرا این خبرو چاپ کردید
آخه شماره تماس نیرو های امداد احتیاج به آنتن داره
متاسفم برای بخشدار ارژن