کد خبر: ۱۴۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دانش آموزان استان فارسی؛

نحوه برگزاری آزمون‌نهایی دانش آموزان با تصمیم کارشناسی تعیین شود

در بخشی از نامه دانش آموزان استانی فارسی به وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت آمده است: از وزرای محترم خواستاریم تا در اسرع وقت موضوع آزمون های نهایی را تعیین تکلیف نموده و با تصمیم کارشناسی و دقیق، هم از جهت سلامت و هم از جهت ارزیابی همگان را از سردرگمی موجود رهایی بخشند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دانش آموزان استان فارس درنامه ای به به وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تعیین و تکلیف نحوه آزمون‌نهایی دانش آموزان با تصمیم کارشناسی شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و جناب آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با عرض سلام و احترام
ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام استادی همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت به استحضار میرساند تصمیم وزارت آموزش و پرورش درخصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم نگرانی هایی را در بین دانش آموزان و خانواده ها پدید آورده که این تصمیم موجب به مخاطره افتادن سلامتی دانش آموزان و تضییع حقوق‌شان در فرایند ارزیابی نشود.

وزرای محترم
با توجه به لجام گسیختگی ویروس منحوس کرونا و شیوع انواع مختلف آن نظیر ویروس انگلیسی، هندی و ... نگرانی‌ها درخصوص سلامت دانش آموزان منحصر به حوزه های برگزاری آزمون نیست بلکه مسیر رفت و آمد، تجمع پیش و پس از آزمون و ... از جمله مواردی است که رعایت نکات بهداشتی در آن سخت و کم است فلذا می بایست تمامی تدابیر لازم به احسن وجه مورد توجه واقع شود و همگان از تجربه تلخ تصمیمات عید نوروز درس گرفته باشیم.

جناب آقای دکتر حاجی میرزایی
اگرچه رعایت شرایط یکسان در برگزاری آزمون نهایی، امری لازم و ضروری است اما از طرفی مستحضرید در سال تحصیلی جاری تمامی دروس به صورت صد در صد مجازی آموزش داده شده و طبعا کیفیت آموزش در مقایسه با شرایط حضوری کاهش و عدالت آموزشی تحت شعاع قرار گرفته لذا این موضوع به تنهایی دلیل معقول و محکمی است برای تغییر سازوکار ارزیابی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم و جایی اهمیت آن فزونی خواهد داشت که این نمرات در کنکور سراسری اثرگذار است.

در آخر ضمن تقدیر و تشکر از کادر زحمتکش درمان، از وزرای محترم خواستاریم تا در اسرع وقت موضوع آزمون های نهایی را تعیین تکلیف نموده و با تصمیم کارشناسی و دقیق هم از جهت سلامت و هم از جهت ارزیابی همگان را از سردرگمی موجود رهایی بخشند.

قرارگاه دانش آموزی عمار
مجمع همفکری علوی بسیج دانش آموزی فارس
مجمع همفکری فاطمی بسیج دانش آموزی فارس

نظرات بینندگان