کد خبر: ۱۴۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیر جهاد کشاورزی شیراز :

افزایش 10 درصدی اشتغال جدید به کشاورزی در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از افزایش نزدیک به 10 درصدی اشتغال جدید در بخش کشاورزی این شهرستان در سال 1399 نسبت به سال قبل خود خبر داد و گفت: با بررسی های انجام شده 746 اشتغال جدید در سال گذشته شناسایی و در سامانه رصد ثبت شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه اشتغال جدید به کشاورزی در این شهرستان در بازه زمانی سال 1398 قریب به 680 مورد بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته 227 مورد اشتغال دائم و 519 مورد اشتغال موقت در هشت زیر بخش کشاورزی به ثبت رسیده است. 
وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعت در بخش کشاورزی  علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها، باعث ایجاد اشتغال جدید و پایدار می‌شود، افزود: صنایع وابسته به کشاورزی در شهرستان شیراز رکورد دار ثبت 114 شغل دائمی جدید در سال گذشته شد. 

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به نیاز زیر بخش باغبانی در به کارگیری نیروی انسانی برای انجام عملیات های باغی، این زیر بخش با 26 اشتغال دائم و 182 شغل موقت بیشترین میزان اشتغالزایی در شهرستان شیراز را در بازه زمانی سال گذشته ایجاد کرد.

سیروسی با اشاره به اینکه شهرستان شیراز با وجود واحد های دامپروری موفق و متعدد و با تولید سالیانه قریب به چهار هزار تن گوشت و 93 هزار تن شیر از شهرستان برتر استان فارس در تولید محصولات دامی است، بیان کرد: این زیر بخش نیز با 16 فرصت شغلی دائم و 118 مورد فصلی سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی داشته است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز کرد: ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان روستایی و خانه دار از اهداف مد نظر جهاد کشاورزی است از این رو با تلاش های صورت گرفته در زیر بخش آموزش، ترویج و زنان روستایی 43 فرصت شغلی دائمی شکل گرفت.  

وی اضافه کرد: زیر بخش های زراعت، آب و خاک، مکانیزاسیون، شیلات و دامپزشکی از دیگر زیر بخش های اشتغالزا در شهرستان شیراز هستند که موجب ایجاد 247 مورد اشتغال جدید شده است. 

به عقیده سیروسی؛ با توجه به گسترش فناوري توليد در قالب بهبود مکانيزاسيون، ارتقاي بهره وري نيروي کار، گسترش مهارت و سطوح تخصص در فعاليت هاي بخش کشاورزي، افزايش قابل توجه بازده توليد، گذار کشاورزي از توليد سنتي به پيشرفته و استفاده از فناوري هاي نوين، اشتغالزايي بخش کشاورزي متناسب با سهم فعاليت هاي این بخش در اقتصاد ملي است و نمي توان انتظار نامعقول و دستوري از اشتغال زايي بخش کشاورزي داشت.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان