کد خبر: ۱۴۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس؛

سخنرانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در روز قدس/ راهپیمایی روز قدس مجازی شد

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی گفت: امسال با توجه به وضعیت کرونا و همه گیری این بیماری، در روز قدس تجمع و راهپیمایی نخواهیم داشت و حتی برنامه های حضوری نیز شکل نخواهد گرفت اما از آنجایی که روز قدس یک روز حیاتی برای اسلام است، برنامه ها تعطیل نخواهد شد و بهترین فرصت استفاده از بستر فضای مجازی است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس امروز در نشست خبری با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: موضوع روز قدس از ابتکارات امام خمینی (ره) بود که بعد از پیروزی انقلاب، این ایده و تفکر دینی و اسلامی بر آیه ایجاد وحدت بین مسلمین صورت پذیرفت و یک روز را نقطه مشترکی بین جهان اسلام انتخاب شد و آن هم ماه مبارک رمضان است. 

وی افزود: برای اینکه وحدت در مقابل صهیونیست ها خودش را بهتر نشان دهد، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد که پس از مدت کوتاهی این روز جهانی می شود و جای خودش را در بین جهان اسلام پیدا می کند.

وی با بیان اینکه معامله قرن با شکست مواجه شد، اظهار داشت: معامله قرن جهت همبستگی و ایجاد تعامل برخی از کشور های عربی با رژیم صهیونیستی برای کم نمودن حساسیت ظلم به فلسطینی ها و سکوت اعلام انزجار ملت های مسلمان مطرح شد که به شکست انجامید.

این مقام مسئول، اقدامات خراب کارانه رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: ترور شخصیت های علمی و هسته ای ما و در شهادت شهید سردار سلیمانی و شهید فخری زاده رد پای صهیونیست ها دیده می شود.

راهپیمایی حضوری روز قدس برگزار نخواهد شد

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات روز قدس در استان فارس گفت: امسال با توجه به وضعیت کرونا و همه گیری این بیماری، تجمع و راهپیمایی نخواهیم داشت و حتی برنامه های حضوری نیز شکل نخواهد گرفت اما از آنجایی که روز قدس یک روز حیاتی برای اسلام است، برنامه ها تعطیل نخواهد شد و بهترین فرصت استفاده از فضای مجازی است لذا شبهات ایجاد شده در خصوص حمایت ایران از مردم فلسطین و یمن پاسخ داده می شود. 

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس مردم عزیز می توانند در راهپیمایی روز قدس به صورت مجازی به آدرس www.hozoremajazi.com شرکت کنند و با ثبت حضور خودشان، انزجار از رژیم کودک کش صهیونیستی را اعلام کنند.

وی بابیان اینکه تمام اماکن باید رنگ و بوی استکبار ستیزی را به خودش بگیرد و مردم مظلوم مورد حمایت قرار بگیرند، تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، نشست های تبیینی و برنامه های شکلی از دیگر برنامه های روز قدس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی تاکید کرد: عملا نظام اسلامی با برنامه ریزی های خود در برنامه های روز قدس نشان داد که حفظ سلامت مردم در اولویت است لذا اگرچه کرونا وجود دارد اما برای اعلام موضع و انزجار خودمان در برابر صهیونیست ها و پرداختن به این موضوع یک اصل است و مدنظر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برنامه گرامی داشت روز قدس به صورت تلویزیونی از حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شبکه استانی فارس پخش خواهد شد، گفت: در کنار این مراسم، نمایشگاه عکس با موضوعات مرتبط با روز قدس برپا می شود. 


بنابه گفته حجت الاسلام والمسلمین رضایی، در روز قدس رهبر معظم انقلاب راس ساعت ۱۱ صبح سخنرانی خواهند داشت و موضع نظام اسلامی تبیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ممکن است به دلیل شیوع بیماری کرونا، برخی ها فکر کنند که نظام جمهوری اسلامی از مواضع خود کوتاه خواهد آمد در صورتی که هرگز نظام اسلامی در برابر رژیم غاصب اسرائیل کوتاه نیامده و نخواهد آمد لذا هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت در سرزمین های خودشان را ایران به عنوان یک کشور اسلامی پیگیر است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه انتفاضه و قدس در افکار ملل اسلامی باید خودش را به عنوان یک اصل نشان دهد، اضافه کرد: افشاگری اقدامات ظالمانه رژیم کودک کش اسرائیل باید انجام گیرد و اتحاد بین آمریکایی ها، اسرائیل و کشور های عربی هیچ چیزی جز ضربه به اسلام و مسلمین به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان