کد خبر: ۱۴۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس سازمان بسیج سازندگی؛

تأمین آب‌شرب و کشاورزی روستایی در صدر اولویت‌های بسیج سازندگی

سردار زهرایی گفت: ۵۰ درصد پروژه های محرومیت زدایی سپاه و بسیج سازندگی در حوزه آب روستایی خواهد بود و ۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به این بسیج سازندگی برای این موضوع اختصاص یافت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آیین افتتاح ۱۶۱ پروژه محرومیت زدایی سپاه استان فارس گفت: سازمان بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ وقتی که جهاد کشاورزی ادغام شد، شکل گرفت.

وی افزود: بسیج سازندگی ماموریت محرومیت زدایی را در سال ۸۶ شروع کرد و به عنوان یک دستگاه اجرایی در قانون تعریف شد که پروژه های عام المنفعه را انجام می داد و  با متولی گری دستگاه های اجرایی انجام شد.

آب شرب و کشاورزی روستایی در صدر اولویت‌های بسیج سازندگی


سردار زهرایی با بیان اینکه هرکار محرومیت زدایی در کشور متولی دارد و بسیج سازندگی ظرفیت مردمی را پای کار می آورد، اظهار داشت: امروزه بسیج سازندگی در روستا هرکاری را انجام نمی دهد و اولویت کار در روستا ها آب کشاورزی و شرب است.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه بسیج سازندگی در سال ۱۳۹۹ بیان داشت: طرح محرومیت زدایی مردم پایه هدف مند در دستور کار قرار گرفت، در بستر روستا و حاشیه شهر جهادگران به فعالیت پرداختند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در نقشه راه بسیج سازندگی ۱۰۲۸۰ روستا نشانه گذاری شده است و در بین ۱۱۰۰ محله حاشیه شهر،  ۳۰۰ محله در کل کشور مورد هدف محرومیت زدایی قرار گرفت.  

به گفته سردار زهرایی مسکن محرومین، راه روستایی و کارگاه های زیرساخت اشتغال از دیگر ماموریت های بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش محرومیت زدایی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ در کلیه تبصره ها بودجه آب روستایی ۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به این بسیج سازندگی برای این موضوع اختصاص یافت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امیدواریم استان فارس در واگذاری پروژه ها پیشرو باشد، اضافه کرد: بسیج سازندگی به دنبال این است که یار مردم و جامعه باشد لذا ۵۰ درصد پروژه های محرومیت زدایی سپاه و بسیج سازندگی در حوزه آب روستایی خواهد بود و ۵ هزار میلیارد تومان برای راه روستایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان