کد خبر: ۱۴۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
قِصه پر غُصه شهرک صنعتی فتح آباد؛

رد پای بی‌‌تدبیری مسئولان در حل مشکلات صنعتگران فارس/ جزیره‌ای عمل کردن مدیران استانی مانعی برای تولید است

جلسه ستاد رفع موانع تولید استان روز گذشته در حالی برگزار شد که مشکلات شهرک‌های صنعتی به خصوص شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت پرحاشیه‌ترین دستور کار این جلسه بود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، در این روزها که سایه سنگین ویروس منحوس کرونا بر سر همه دنیا سایه افکنده و تمام فعالیتها و جنبه‌های زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار داده است، بخش تولید و صنعت نیز از این اتفاقات بی‌بهره نمانده وکرونا ازیک سو و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از سوی دیگر باعث شده تا چرخ‌های صنعت نیز به کندی بچرخد، اما در این میان عده‌ای نیز هستند که با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها هنوز استوار و محکم در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم گام بر می‌دارند.

این صنعتگران که در چنین شرایطی تلاششان کمتر از مدافعان سلامت و امنیت نیست، در مسیر صنعت و جهش تولید که سفارش رهبر معظم انقلاب در سال گذشته بود با دست‌اندازها و مشکلاتی مواجه هستند که بخشی را کرونا، تحریم و نوسانات بازار برآنها اعمال کرده و بخش دیگر را عدم مدیریت مناسب در سطح استان و شهرستان ها و جزیره ای عمل کردن مسئولین استانی به آنان تحمیل کرده است و همین سوء مدیریت‌ها باعث شده تا در برخی مواقع نفس صنعت استان به شماره بیافتد.

چندی پیش سایت تحلیلی خبری «شیرازه» گزارشی را با عنوان وعده‌هایی از جنس در باغ سبز مسوولین/ چرخ‌های بی‌رمق صنعت در شهرک صنعتی مرودشت تهیه کرد که تعدادی از صنعت گران به عمده ترین مشکلات این شهرک اشاره کرده بودند هر چند مسئولان استانی زیر بار وجود این مشکلات نرفته و معتقد بودند که مشکلات این شهرک مدتها است حل شده است اما جلسه دیروز ستاد رفع موانع تولید استان و مباحثی که در آن مطرح شد تاییدی بود بر این ادعا.

پرحاشیه‌ترین دستور جلسه ستاد رفع موانع تولید استان مربوط به قِصه پر غُصه شهرک صنعتی فتح آباد

پرحاشیه‌ترین دستور جلسه ستاد رفع موانع تولید استان این بار مربوط به قِصه پر غُصه شهرک صنعتی فتح آباد بود، شهرکی که سالهاست از مشکلات بسیار رنج می برد اما هنوز برای رفع موانع و مشکلاتش بین ادارات مختلف سرگردان است و این سردرگمی و بلاتکلیفی در این جلسه به خوبی رخ نمایان کرد، به گونه ای که مشکلات این شهرک از برق، آب و مخابرات گرفته تا رمپ ورودی که حادثه خیز ترین نقطه شهرک است، کماکان بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و ادارات مربوطه پاس‌کاری شده و سرگردان باقی مانده است.

رد پای بی‌ تدبری مسئولان در حل مشکلات صنعتگران فارسجزیره ای عمل کردن مدیران استانی مانعی برای تولید

ساخت رمپ ورودی شهرک بین ادارات متولی سرگردان است

به گفته احمد زارعی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی فتح آباد موضوع رمپ ورودی شهرک پیش از این نیز از سال 98 تا کنون در سه جلسه ستاد رفع موانع تولید استان بررسی شده اما هنوز هیچ اداره‌ای رفع این مشکل را برعهده نگرفته و همچنان بین اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای بی سرانجام مانده است.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی فتح آباد از رخ دادن چندین تصادف در این نقطه ازجاده خبر داد و گفت: سالیان سال است که به خاطر غیرایمن بودن ورودی شهرک ماشاهد تصادفات بسیاری هستیم.

همچنین ماجرای تلفن و قطعی خطوط ارتباطی به صورت گاه و بی‌گاه در این شهرک مشکل دیگر اهالی و صنعتگران می‌باشد که این مشکل نیز بین اداره مخابرات استان و شرکت شهرک های صنعتی فارس بدون متولی سرگردان مانده، چرا که اداره کل مخابرات ادعا دارد نگهداری و بر عهده آنهاست و مخابرات کار خود را به خوبی انجام داده اما مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان این حرف را قبول ندارد و معتقد است تنها توسعه به عهده شرکت شهرک های صنعتی است و هرگونه تعمیر و بازسازی یا اضافه نمودن خطوط را اداره مخابرات استان باید دنبال کند از طرفی زارعی‌نژاد عنوان می‌کند که فیبرنوری تا ایستگاه روستای فتح آباد کشیده شده اما تا شهرک صنعتی که مسیر دو کیلومتری است مدتهاست بلاتکلیف مانده است.

مشکل آب و آبرسانی از سد درودزن و چاه‌های حفر شده در شهرک معضل دیگری است که صنعتگران این شهرک مدتهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

برق صنعتی شهرک‌ هم همانند دیگر مشکلاتش بین دو اداره برق و شرکت شهرک‌های صنعتی دست ‌به‌ دست شده به گونه ای که حتی از مصوبات جلسات قبل بی اطلاع بودند.

فتوحی خواستار واگذاری بخشی از زمین‌های منابع طبیعی جهت گسترش شهرک‌ها شد

 فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه همچنان در خصوص مشکلات کمبود زمین در این شهرک صنعتی و دیگر شهرک‌های صنعتی فارس مطالبی را عنوان کرده و به مسئله کمبود فضا برای توسعه شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و خواستار واگذاری بخشی از زمین‌های منابع طبیعی جهت گسترش شهرک‌ها شد.

در پایان این دستور جلسه پرحاشیه، استاندار فارس از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و ادارات متولی خواست تا در کمتر از یک ماه یعنی تا قبل از اتمام دولت تدبیر و امید این مشکلات مرتفع شود، گرچه با توجه به پا‌برجا بودن این مشکلات در سال‌های متمادی حل تمام موارد ذکر شده در کمتر از یک ماه غیر ممکن است اما انگار بیشتر از این که دغدغه رفع موانع در دستور کار دولت باشد نگرانی مسئولین، اتمام این دولت و بی‌نتیجه ماندن کارهایشان است در حالی که می‌توان با انسجام و همدلی مشکلات را به گونه‌ای حل کرد که نه تنها در این دولت بلکه در آینده نیز وضعیت معیشت مردم بهبود یابد چون قطعاً حل مشکلات و رفع موانع تولید گام بلندی در راستای حل معضلات معیشتی مردم و جامعه خواهد بود.

حرف آخر اینکه:

تمام مباحث مطرح شده در این جلسه و پاسکاری مشکلات بین ادارات مختلف به گفته استاندار فارس نشان از جزیره‌ای عمل کردن مسئولینی است که می بایست برای حل مشکلات جامعه و رفاه مردم از آسایش خود نیز بزنند اما انگار هر یک از مدیران دولت تدبیر و امید بی خیالی و فشل بودن را از مقامات بالادستی به ارث برده‌اند و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد حفظ جایگاه و موقعیت شان است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان