کد خبر: ۱۴۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یادداشت//

روز قدس روز عبرت از عاقبت شوم مذاکره و سازش است

روز قدس یادآور یک تجربه تلخ است که متاسفانه هنوز عده‌ای آنرا باور نکرده و مذاکره و سازش را راه خوبی برای گرفتن حق خود می‌دانند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سیدمحسن هاشمی تحلیلگر سیاسی شیراز در یادداشتی به مناسبت روز قدس برای این رسانه نوشت: روز قدس روز مبارزه با رژیمی است که سال‌هاست به دلایل واهی، سرزمینی را تسخیر کرده که تقدسش برای مسلمانان چون کعبه واجب است و جدای از این دلیل دینی، کشتار مردم بیگناه و آواره کردن مردم از خانه و کاشانه خود، وظیفه ای انسانی برای ما ایجاد کرده است که این روز را بزرگ شمرده و تکریم نماییم.

اما در کنار این دلایل، روز قدس یادآور یک تجربه تلخ است که متاسفانه هنوز عده‌ای آنرا باور نکرده و مذاکره و سازش را راه خوبی برای گرفتن حق خود می دانند. 

تجربه‌ای که باید تاریخ فلسطین را خواند و نقشه‌های اشغال این کشور را از سال ۱۹۴۸ تا کنون مشاهده نمود که چطور مذاکره حتی ثبات را نیز ایجاد نکرده و یک عقب گرد فاحش به بار داشته است.

تاریخ فلسطین برای آنهایی که اکنون بعد از هشت سال مذاکرات هسته‌ای و نرسیدن به وعده‌هایی به ما داده بودند، دوباره دنبال مذاکرات هستند تا بدقولی دیروز آنان را با قول‌های جدیدی محقق دارند، یک سندی است که حتی اگر بجای هشت سال، چون عده‌ای در فلسطین هشتاد سال هم مذاکره کنیم و در کمپ دیویدهای برجامی، آمریکا و اسرائیل را در آغوش بگیریم، باز نخواهیم توانست حقی از حقوق خود را بدست آوریم.

اما تجربه مردم غزه و لبنان نشان داد که مقاومت و نزاع با کسی که خانه و حق تو را اشغال کرده، بیش از آنچه فکر می‌کنیم، می‌تواند ما را به حق خود برساند، حقی که هر چند گرفتن آن با مقاومت هزینه خواهد داشت، اما هزینه آن چنانچه حضرت آقا می فرمایند، کمتر از هزینه سازش خواهد بود.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان