کد خبر: ۱۴۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسکندری خبر داد:

۵۹‌ نفر از زندانیان غیرعمد فارس از زندان‌ آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس از کمک ۴۱ میلیارد ریالی خیران استان در قالب جشن گلریزان در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۵۹ نفر از زندان آزاد شده‌اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رضا اسکندری مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس گفت: در حال حاضر تعداد ۸۳۴ نفر در زندان به‌سر میبرند که چشم امیدشان پس از درگاه ایزد منان به دستان پرمهر خیرین گرانقدر است تا در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان طعم خوشی را برسر سفره افطار، در کنار خانواده بگذرانند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس افزود: از پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به وجود آمده امکان برگزاری جشن‌های گلریزان همانند سنوات گذشته میسر نبوده و به همین سبب بیشترین تمرکز بر برگزاری این جشن‌ها به صورت مجازی بوده است.

اسکندری با بیان اینکه پارسال تعداد ۴۸۳ نفر شامل ۴۵۴ نفر مرد و ۲۹ نفر زن با پرداخت مبلغ ۲۴۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال از زندان آزاد شده اند، گفت: کل بدهی این افراد ۲ هزار و ۶۸۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۳۶۲ هزار ریال بوده که مبلغ یک‌هزار و ۵۷۵ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۲۳ هزار ریال از شاکیان پرونده گذشت حاصل شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس افزود: در حال حاضر تعداد ۸۳۴ نفر از جمعیت کیفری زندان‌های استان را زندانیان جرائم غیرعمد تشکیل داده‌اند که از این تعداد ۳۹ نفر زن و ۷۹۵ نفر مرد هستند.

وی عنوان کرد: ۶۶۹ نفر با محکومیت مالی، ۱۲۵ نفر با محکومیت مهریه، ۸ نفر نفقه، ۱۷ نفر دیه ناشی از حوادث رانندگی و ۱۵ نفر به دلیل دیه ناشی از حوادث کارگاهی در زندان‌های استان به سر می‌برند.

این مقام مسئول ادامه داد: که در راستای اجرای این بخش از سند تحول قضایی وکمک به فراهم کردن موجبات آزادی زندانیان جامعه هدف که بدهی میزان مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان دارند نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس تصریح کرد: پویش‌های مردمی متعددی با عناوین زندان جای مادران نیست، فارس همدل، گلریزان رهایی، سنت حسنه، هر مسجد آزادی یک زندانی، هر محله آزادی یک زندانی شکل گرفته که از ابتدای سال تا کنون خیرین عزیز مبلغ بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال به ستاد دیه کمک کرده‌اند.

اسکندری با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون تعداد ۵۹ نفر از زندان آزاد شده‌اند، گفت: خیرین می‌توانند کمک‌های خودرا به شماره حساب ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ نزد بانک ملت به نام ستاد دیه استان فارس واریز کنند تا در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان شاهد آزادی بخشی ازاین زندانیان باشیم.


انتهای پیام/ع
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان