کد خبر: ۱۴۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

روز جهانی قدس به جریان ضد صهیونیسم تبدیل شده است/ گرامی داشت روز قدس آگاه سازی افکار عمومی را به دنبال دارد

حجت الاسلام والمسلمین رضایی گفت: ابتکار امام خمینی(ره) در ایجاد روز قدس امروز تبدیل به یک جریان بر علیه صهیونیسم گردیده است و روز قدس تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه در تشریح ماهیت روز قدس گفت: روز قدس (قدس نام عربی اورشلیم است) که به‌طور رسمی روز جهانی قدس نامیده می‌شود، یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود که به منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط امام خمینی (ره)یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

وی افزود: به‌طور کلی، این رویداد در مخالفت با جشن روز اورشلیم در اسرائیل در ماه مه ۱۹۶۸ است، این روز به مناسبت تجدید اتحاد اورشلیم و استقرار کنترل کامل اسرائیل بر شهر قدیمی اورشلیم پس از جنگ شش روزه در ژوئن ۱۹۶۷ می‌باشد و طبق قانون کنست (پارلمان اسرائیل) در سال ۱۹۹۸ این روز به یک تعطیلی ملی در تقویم دولت اسرائیل تغییر یافت لذا این ابتکار امام خمینی(ره) امروز تبدیل به یک جریان بر علیه صهیونیسم گردیده است. 


حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی


بنا به عقیده حجت الاسلام والمسلمین رضایی، روز قدس هر چند پس از انقلاب اسلامی توسط جمهوری اسلامی طراحی گردید ولی حضرت امام خمینی(ره) آن روز را به نام روزجهانی قدس معرفی فرمودند.

وی با بیان اینکه در این روز سراسر کشورهای اسلامی جهان و حتی غیر مسلمین به  جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض منطقی و بدون خشونت دارند، اظهار داشت: تفکر مبارزه با ظلم و ستم هرگز محدود به جغرافیایی خاص نمی باشد و روزجهانی قدس بخشی از پروژه عظیم صدور انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در خصوص ضرورت گرامی داشت این روز بزرگ، گفت: ضرورت بزرگداشت این روز از آن جهت است که مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد.

این مقام مسئول افزود: روز قدس تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به اینکه روز قدس سبب توجه تمام احرار و آزادی خواهان جهان بویژه مسلمانان به موضوع امنیت در غرب آسیا و تهدید وجودی رژیم اسرائیل شد، خاطرنشان کرد: اگر این آگاهی نبود، تاکنون رژیم صهیونیستی قلمرو سرزمینی بسیاری از کشورهای منطقه را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان