کد خبر: ۱۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

بالغ بر یک میلیون سی‌سی خون به بیماران نیازمند در فارس اهداء شد

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: مردم روزه دار و نیک‌اندیش فارس از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان بالغ بر یک میلیون و ۳۳۰ هزار سی سی خون اهدا کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسعود ترابی با قدردانی از اهدا کنندگان خون، اظهار داشت: ۳ هزار و ۸۵۵ نفر از مردم نوعدوست این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۵۵ نفر موفق به هدای خون شدند.

وی با بیان اینکه مردم مومن و نیک‌اندیش فارس در این مدت یاد شده در قالب نذر خون یک میلیون و ۳۳۰ هزار سی سی خون اهدا کردند، افزود: همچنین در این مدت ۴۰ نفر برای اهدای پلاکت مراجعه کردند که ۳۳ نفر از آن‌ها موفق به اهدای پلاکت شدند.

ترابی همچنین ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان در شب‌های قدر امسال (۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان) ۲ هزار و ۸۸۴ مراجعه کننده بود که از این تعداد ۲۱۸۴ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شد و مقدار ۹۸۲ هزار و ۸۰۰ سی سی خون برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: باتوجه به شیوع کرونا، تامین خون و فرآورده‌های آن در استان با مشکل مواجه شده است که از مردم می‌خواهیم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون‏‏، نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا ذخایر خونی بیمارستان‌ها تامین شود.

ترابی با اشاره به نیاز فوری بیماران به دریافت خون تازه، افزود: با توجه به زیاد بودن عمل‌های جراحی، مصرف خون در این استان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است و خون‌های اهدایی مردم بیشتر به مصرف بیماران خاص نظیر تالاسمی، نارسایی کلیه (دیالیز)، هموفیلی، نوزادان یرقانی، مادران باردار و مصدومان سوانح رانندگی و اورژانسی این استان می‌رسد.

وی تصریح کرد: مطابق هماهنگی انجام شده با پلیس راهور فارس، مردم استان هیچ محدودیتی برای تردد و حضور در پایگاه‌های انتقال خون در ساعات منع تردد شبانه نداشتند و اهدا کنندگان مشمول جریمه پلیس نخواهند شد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان