کد خبر: ۱۴۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

نبود مشکل در تامین اکسیژن بیماران در لامرد

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خصوص درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: مشکلی در تامین اکسیژن بیماران در لامرد وجود ندارد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، فریبرز غفارپسند رئیس بیمارستان شهرستان لامرد گفت: در طول یکسال و چندماه از آغاز پاندمی شیوه درمانی دقیق‌تر شده و تجربه پزشکان و  کادر درمان بیماری نیز کامل‌تر شده که در حال حاضر شاهد کاهش میزان مرگ و میر هستیم، به‌گونه‌ای که درصد افراد فوت شده در جهان از حدود ۹ و  ۸ دهم درصد به ۲ و  ۴  دهم درصد کاهش یافته و در ایران نیز در ابتدا میزان مرگ و میر ۱۰  و ۷ دهم درصد بود و هم‌ اکنون به ۳ و نیم  دهم درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ‌گاه منکر نقایصی که در سیستم‌های درمانی، بهداشتی و بیمارستانی وجود دارد نیستیم و با پیگیری‌های شبانه‌روزی در حال رفع این نقایص هستیم بیان کرد: بیمارستان حاج محمود و حاج حیدر لامرد، مرکز معین کرونا در جنوب فارس است که با پوشش جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر، بیماران لامرد، اشکنان، علامرودشت، مهر و گله‌دار را پذیرش می‌کند.

غفار پسند ادامه داد: در طول این مدت تعداد  ۳ هزار و ۱۰۲ نفر دارای تست مثبت بوده‌اند و تعداد ۹۰۷ بیمار در این مرکز بستری شدند  که ۸۷  نفر  جان خود را از دست دادند.

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد، افزود: درصد مرگ و میر بیمارستان لامرد عدد ۲ و  ۸ دهم درصد را نشان می‌دهد که در مقایسه با آمار ملی و بین‌المللی پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این مرکز دارای ۷ تخت ویژه خاکستری و ۴۰ تخت خاکستری عادی است که با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند و تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی مناسب با بیماران بوده و با بهره‌برداری از دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی مشکلی در تامین اکسیژن بیماران وجود ندارد.

غفار پسند ، اظهار کرد: این مرکز، مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس شرکت زیمنس آلمان با ظرفیت  ۵۰۰ سی‌تی‌اسکن ریه در روز را دارا است که این امر موجب تشخیص به‌ موقع و اقدام درمانی مؤثر در این مرکز می‌شود.

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد، گفت: در مورد نیروهای متخصص این بیمارستان تعداد پزشکان این مرکز با افزایش دو برابری، از ۱۶ نفر به ۳۵ نفر افزایش یافته که خود باعث بهبود کیفیت خدمات شده است، و در حال حاضر ۵ متخصص داخلی در بیمارستان‌های لامرد و مهر و اشکنان به شکل شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته مشغول به درمان بیماران هستند.

وی بیان کرد: هر هفته سه‌ شنبه‌ها از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس بیمارستان، متخصصان داخلی، اساتید ریه و عفونی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیماران بدحال مشاوره شده و درمان‌ها با هماهنگی دانشگاه و مطابق با جدیدترین علوم روز دنیا انجام می‌شود.

غفارپسند، تصریح کرد: تامین داروهای بیماران کرونایی نیز به خاطر موج‌های مکرر بیماری و کمبود کشوری، در تمام مراکز معین بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های اصلی است.

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد ، ادامه داد: با توجه به شناسایی ده‌ها مورد از ویروس جهش‌ یافته آفریقایی در شهرستان همجوار (پارسیان) و باتوجه به آن که این ویروس سرایت بسیار بالایی داشته و طبق تحقیقات حتی واکسن هم مانع از ابتلاء به این ویروس جهش‌ یافته نمی‌شود از  شهروندان تقاضا می شود برای حفظ سلامت خود و خانواده‌ها، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از ساده‌انگاری بیماری  خودداری کنند.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان