کد خبر: ۱۴۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

سقوط مرد رهگذر از ارتفاع ۳ متری

مرد میانسال پس از سقوط از ارتفاع در داخل محل گود برداری شده پروژه در حال ساخت، مصدوم و روانه بیمارستان شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در پی اطلاع رسانی این حادثه توسط شهروندان به سامانه 125 آتش نشانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز ساعت 21:00 شب گذشته نیروهای ایستگاه 8 و 22 این سازمان را بی درنگ به محل حادثه در شهرک گلستان اعزام کرد.

با توجه به اینکه که محل حادثه یک پروژه ساختمانی بود که به عمق بیش از 3 متر گودبرداری شده بود، مرد میانسال در حال عبور از این محل به دلیل نبود علائم هشدار دهنده  ناگهان در حین حرکت به محل گودبرداری سقوط کرده بود.   

با توجه به مصدومیت این شخص بر اثر سقوط و عدم توانایی حرکتی وی ، آتش نشانان ضمن ایمن سازی اولیه محل حادثه، با احتیاط کامل و رعایت نکات ایمنی، پس از مهار و تثبیت کردن شخص برروی برانکارد، این مصدوم را از اعماق محل گودبرداری به سطح زمین منتقل کردند.

این مصدوم پس از انتقال به خارج محل گودبرداری شده توسط نیروهای آتش نشانی، برای مداوا و اعزام به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

نکات ایمنی در گودبرداری و خاکبرداری را جدی بگیرید

-برای جلوگیری از بروز خطرهایی نظیر پرتاب سنگ، سقوط افراد، حیوانات، مصالح ساختمانی و ماشین‌آلات و سرازیر شدن آب به داخل گود و برخورد افراد و وسایط نقلیه با کاربران و ماشین‌آلات حفاری و خاکبرداری، باید اطراف محل حفاری و خاکبرداری به نحوی مناسب حصارکشی و محافظت شود. در مجاورت معابر فضای عمومی، محل حفاری و خاکبرداری باید با علائم هشداردهنده که در شب و روز قابل رویت باشد مجهز شود.

-در گودبرداری‌هایی که عملیات اجرایی به علت محدوده ابعاد آن با مشکل نور مواجه می‌شوند، لازم است به تامین وسایل روشنایی و تهویه، اقدام لازم به عمل آ‌ید.

-خاک و مصالح حاصل از گودبرداری نباید به فاصله کمتر از نیم متر کمتر از لبه گود ریخته شود. همچنین این مصالح در پیاده‌روها و معابر عمومی به نحوی انباشته شود که مانع عبور و مرور یا موجب بروز حادثه نشود.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: سقوط ، شیرازه ، گود برداری
نظرات بینندگان