کد خبر: ۱۴۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کلاهبرداری از طریق تعویض کارت‌های عابر بانک تا دستگیری اوباش مجازی در فسا

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقیف کامیون حامل 527 کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن 527 کیلوگرم حشیش کشف شد. 

سردار "رهام بخش حبیبی"  اظهار اشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر از طریق محورهای مواصلاتی استان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت محل تردد محموله مواد مخدر در محور "نی ریز- شیراز" شناسایی و مأموران به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انجام گشت های محسوس و نامحسوس و کنترل خودروهای عبوری، در این راستا یک کامیون توقیف و در بازرسی از آن 527 کیلوگرم حشیش که در زیر بار ماسه جاسازی شده بود، کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره و به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کلاهبرداری از طریق تعویض کارت های عابر بانک در فارس 

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک کلاهبردار با شگرد تعويض کارت های عابر بانک به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شیراز خبر داد . 

کاووس حبیبی، اظهار داشت: در پي شکایت های متعدد افراد مسن به مراجع قضايي و انتظامي مبني بر برداشت غير مجاز از حسابهاي بانکي آنان؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: در بررسی های اولیه  مشخص شد  فردی ناشناس در اطراف دستگاه هاي خودپرداز بانک هاي سطح شهر شيراز پرسه زده و در قالب کمک به افراد مسن ، ضمن سوء استفاده از اعتماد مالکين کارت ها نسبت به تعويض کارت افراد با کارت اشخاص ديگري که پيشتر با اين شيوه از آنها کلاهبرداري نموده اقدام و سريعاً محل را ترک و از طریق دستگاه خود پرداز دیگر با اطلاع از رمز کارت و فعال نمودن رمز دوم کارت، حساب بانکی شکات را خالی می کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه اقدامات فني و اشراف اطلاعاتي جهت دستگيري متهم به مرحله اجرا گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در نهایت کارآگاهان موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در يک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

حبیبی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد که با سوء استفاده از اعتماد افراد کم سواد و بعضاً بي سواد اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن ها کرده است، افزود: این کلاهبردار مبلغ 2 میلیارد و 500 میلون ریال کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تا کنون 20 نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد : هرگز رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مواظب  باشند افرادی سود جو و فرصت طلب در كنار دستگاههای خود پرداز بانك ها پرسه مي زنند و منتظر در خواست هايي برای انتقال موجودي ، دریافت وجه و .... بوده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند.

كشف  16 تن خرماي غير بهداشتي در شهرستان "آباده"

فرمانده انتظامی "آباده" از توقيف یک دستگاه کامیون حامل 16 تن خرمای فاسد و غیر بهداشتی به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در اين شهرستان خبر داد. 

 "سیدابوالفضل مسعودی" ، اظهار داشت: ماموران انتظامی كلانتري "11 انقلاب" آباده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه كاميون حامل خرما مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، 16 تن خرمای فاسد و غیر بهداشتی را کشف و یک نفر را در این زمینه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی "آباده" با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 مسعودی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت‌ها، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مراتب را سریعا از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

با هوشياري پليس كاغذ‌هاي تحرير قاچاق روانه بازار نشدند

جانشین فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه کامیون و کشف  كاغذهاي تحرير قاچاق به ارزش 10 میلیارد ريال  در شهرستان "خرمبيد" خبر داد.        
    
سردار "يوسف ملك‌زاده" ، بيان كرد: ماموران انتظامي "خرمبيد" در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي حين کنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: مأموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 55 پالت حاوی کاغذ تحریر خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ارزش كالاي قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان 10 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در اين راستا يك نفر متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام قضائي شد.

سردار  "ملك‌‍زاده" با اشاره به اثرات سوء و منفي قاچاق کالا بر توليدات داخلي كشور، خاطر نشان كرد: قاچاق کالا امنيت اقتصادي جامعه را هدف قرار می‌دهد و  عزم پليس در مبارزه با اين پديده ناهنجار و مخرب جدي است و از شهروندان درخواست مي‌كنيم در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طريق تماس با 110 به پليس اطلاع تا بدون فوت وقت نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

رفع تصرف اراضي ملي 30 میلیاردی در "داراب"

فرمانده انتظامی "داراب" از رفع تصرف اراضي ملي به مساحت 30 هکتار به ارزش 30 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد.

"علیرضا نوشاد"، بيان كرد: در پي شکايت اداره منابع طبيعي درخصوص تصرف اراضي ملي واقع در حوالی روستای مروارید، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در معیت کارشناسان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و 30 هکتار از اراضی ملي را  رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "داراب" با بيان اينكه  کارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

"نوشاد" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضي ملي موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


دستگيري قاچاقچي و كشف 50 كيلو ترياك

جانشين فرمانده انتظامي "لارستان" گفت: در بازرسي از يك سواري سمند 50 كيلو ترياك كشف و راننده قاچاقچي نيز دستگير و روانه زندان شد.

"ناصرحیدری"، بيان كرد: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواري سمند مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 50 کیلو مواد مخدر از نوع ترياك كه به صورت بسيار حرفه‎اي در پشت کپسول گاز جاسازي شده بود کشف شد، افزود: در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد. 

سارق ساختمان‌هاي نيمه كاره روانه زندان شد

فرمانده انتظامي "ممسنی" از دستگيري سارق ساختمان‌هاي نیمه کاره حین سرقت و كشف 15 فقره سرقت خبر داد. 

 "محمد نیکبخت"، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با سرقت ماموران انتظامي شهرستان ممسني حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك نفر كه در يك ساختمان نيمه كاره بود مشكوك و سريعا آن را دستگير كردند.

وي افزود: فرد دستگير شده در بازجويي اوليه به 15 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره اقرار و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي "ممسنی" با بيان اينكه در بازرسي از سارق مقدار زیادی اتصالات لوله، يك عدد آیفون، 20 عدد اتصالات گاز، 2 عدد آچار لوله گیر و ... كشف شد، گفت: كارشناسان ارش اموال مكشوفه مسروقه را 90 ميليون ريال برآورد كرده‌اند. 

 "نيكبخت" خاطر نشان کرد: دستگيري سارقان توسط پلیس در راستاي برقراري امنيت پايدار در سطح شهرستان صورت مي‌گيرد و مجرمان و مخلان نظم و امنيت بدانند نيروي انتظامي از عزمي راسخ در برخورد با آنان برخوردار است و اجازه هنجار شکني را به هيچ کس نخواهند داد.

كشف سیــگار و نوشيدني قاچـاق در"قيروكارزين"

فرمانده انتظامی "قيروكارزين" گفت: با هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی اين شهرستان در بازرسي از دو دستگاه سواری، 4 ميليارد ريال کالای قاچاق از نوع سيگار و نوشيدني کشف شد. 

 "حميدرضا صالحي‌فرد"، در تشریح این خبر بيان كرد: مأموران انتظامي قيروكارزين با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از انتقال بار قاچاق توسط 2 دستگاه سواري مطلع و موضوع را به صورت ویزه در دستور کار قرار دادند. 

وي افزود: ماموران انتظامي سريعا به محورهاي مواصلاتي اعزام و در يك اقدام ضربتي موفق شدند 2 دستگاه سواري پژو پارس و سمند را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی "قيروكارزين" خاطر نشان كرد: در بازرسی از  آن خودروها، 239 هزار و 200 نخ انواع سیگار، 456 قوطي انواع نوشيدني، ۷۲ قوطي كمپوت، 11 پاكت معسل و 12 پاكت چاي خارجي قاچاق كشف شد.

"صالحي‌فرد" با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه 4 ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

اوباش مجازی در"فسا" دستگیر شد

فرمانده انتظامی "فسا" از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار کلیپ در فضای مجازی، اوباش گری را ترویج می‌کرد.

"محمدهاشم قسام"، در تشریح این خبر بيان كرد: کارشناسان پلیس فتا در رصد و پایش فضای مجازی با صفحاتی در اینستاگرام مواجه شدند که کلیپ های عربده کشی، تهدید و ... به اشتراک می گذاشت.


وی افزود: كارشناسان پليس فتا بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند و با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند وي را شناسايي و آن را در مخفيگاهش در يكي از محله‌هاي فسا دستگير كنند.

فرمانده انتظامی "فسا" با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: پليس فتا با اشرافیت و رصد شبکه های اجتماعی در چهارچوب قوانین و مقررات با هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان