کد خبر: ۱۴۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

مردم از سفر در آخر هفته اجتناب کنند/ افراد در صورت سفر ضروری چگونه اقدام کنند؟

سردار تیمور حسینی با بیان اینکه تعطیلات آخر هفته مصادف با تعطیلات عید فطر فقط دو روز است، گفت: مردم در این روزها هم همچون دیگر تعطیلات آخر هفته می‌توانند در منزل به سر برده و از هر گونه سفر اجتناب کنند.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره آخرین تصمیمات برای تعطیلات آخر هفته که مقارن با تعطیلات عید فطر است به خبرنگار برنا گفت: طی تعطیلات عید فطر از همگان انتظار رعایت تمهیدات و محدودیت‌های کرونایی اعمال شده می‌رود.

وی افزود: افراد باید در این روزها از امکانات موجود بهره مند شده و از هر گونه تردد غیرضرور پرهیز کنند. برای مثال افراد در صورت بروز هر گونه بیماری می‌توانند به مراکز درمانی در شهرهای محل سکونت‌شان مراجعه کنند.  از سوی دیگر هر گونه رسیدگی جزایی، برگزاری جلسات  دادگاه و ... تعطیل است با این تفاسیر دیگر نیازی به  حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضرور در سراسر کشور نیست.

 این مقام مسئول با بیان اینکه باید دانست که تعطیلات آخر هفته که مصادف با تعطیلات عید فطر شده فقط  دو روز است، افزود: مردم در این روزها هم همچون دیگر تعطیلات آخر هفته  می‌توانند در منزل به سر ببرند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره اقدامات برای در اختیار قرار گرفتن واکسن برای کارکنان راهور گفت: این افراد جزو اولویت هستند و در صورت امکان در اولین فرصت واکسیناسیون آنها انجام می‌شود.

 حسینی درباره  میزان مبتلایان  و فوت پرسنل راهور بر اثر کرونا نیز تاکید کرد: آمار دقیق در زمینه ابتلا و فوت کارکنان به کرونا وجود ندارد اما بی شک تعدادی از همکاران به کرونا مبتلا و فوت شده‌اند.

 دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

سردار حسینی افزود: در تعطیلات پیش رو هم توجه به پروتکل‌های بهداشتی از اهمیت برخوردار است. امکان سفر در روزهای پایان هفته چندان محیا نیست. مردم از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند تا بتوان شرایط کرونایی موجود را مهار کرد.

   افراد در صورت سفر ضروری چگونه اقدام کنند؟

 جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره سفرهای اضطراری و تمهیدات آن برای مسافران تصریح کرد: در این شرایط افراد می‌توانند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، چون  سیستم ناوگان عمومی شامل محدودیت‌ها نیست.

به گفته سردار حسینی در ترمینال‌ها هم اقدامات در زمینه تب سنجی، رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده باید در اولویت قرار بگیرد.

خودروها در زمان تردد در محدودیت‌های شبانه فقط یکبار جریمه می‌شود

حسینی درباره اعمال جریمه‌ها در محدودیت‌های شبانه گفت: هر خودرو در شب در صورت تردد در زمان محدودیت فقط یکبار جریمه می‌شود و مبلغ جریمه هم همچون گذشته اعمال می‌شود  و هزینه افزایش یپدا نمی کند و روند اخذ جریمه براساس فرمول ابلاغ شده از فرد خاطی اخذ می شود.
 
انتهای پیام/ش/ر

منبع:برنا

نظرات بینندگان