کد خبر: ۱۴۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

از کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار تا کشف ۲تن قهوه غيرمجاز در شیراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

158 كيلو ترياك در داراب كشف شد

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 158 كيلو ترياك در عمليات ضربتي ماموران انتظامي شهرستان داراب خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامي داراب حين گشت زني در محورهاي خاكي منتهي به اين شهرستان به يك دستگاه موتورسيكلت و 4 نفر كوله بر كه در اطراف مناطق كوهستاني در حال تردد بودند مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: كوله‌بران با مشاهده پليس با اسلحه كمري به سمت ماموران انتظامي تيراندازي و كاركنان جهت جفظ جان خود و دستگیری قاچاقچیان اقدام به تبادل آتش و تیراندازی كردند كه با توجه به تاريكي هوا و كوهستاني بودن متهمان محموله مواد مخدر را رها و متواري شدند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ماموران انتظامي در اين راستا موفق شدند يك دستگاه موتورسيكلت را توقيف و راكب آن را نيز دستگير كنند، گفت: در بازرسي از خورجين موتورسيكلت و پاكسازي منطقه، 158 كيلو ترياك كشف شد.

سردار ملك‌زاده با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري قاچاقچيان متواري كه اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كردند ادامه دارد.

کشف 2 تن قهوه غيرمجاز در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف 2 تن قهوه غيرمجاز به ارزش 5 ميليارد ريال در بازرسي از منزل مسكوني در یکی از محله‌های اين شهرستان خبر داد.

فرج شجاعی، اظهار داشت: در اجراي طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری 34جام جم شيراز پس از کسب خبری مبني بر اينکه افرادي در يک مکان غير بهداشتي و فاقد مجوز در تهيه، تولید و فروش مواد غذايی از نوع قهوه فعاليت مي‌کنند كه موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به همراه نمايندگان دانشگاه علوم پزشکی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با بيان اينكه در بازرسی از آن منزل، ۲ تن قهوه غیرمجاز و یک دستگاه قهوه ساز بزرگ، 4 دستگاه دوخت پاکت، یک دستگاه ترازو دیجیتال و 2 هزار و 500 پاکت خالی كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 5 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

شجاعی خاطر نشان کرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق 8 میلیاردی درلارستان

فرمانده انتظامي لارستان از كشف يك دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در اين شهرستان خبر داد.

داود امجدی، در تشریح این خبر بيان داشت: ماموران انتظامي لارستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در منزل خود اقدام به نگهداری موتورسيكلت قاچاق می‌کند و شب‌ها با صداي ناهنجار آن برای مردم مزاحمت و ناراحتی ایجاد می‌کند که موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادند.


وی بیان داشت: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت 250 سی‌سی خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني را كشف كنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اينكه در اين رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسيكلت مکشوفه، 8 میلیارد ریال برآورد شده است.

امجدي با بيان اينكه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده یا کسب خبر در خصوص قاچاق کالا و ارز مراتب را از طريق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار درمرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری فردی که به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه در مناطق مختلف اين شهرستان اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب شهروندان می‌کرد خبر داد.

فرشید زینلی، اظهار داشت: در پی دریافت چندین فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شکات، پیگیری موضوع در دستور کار كارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرینت شكات محرز شد همه این کلاهبرداری‌ها به یک شیوه و شگرد صورت پذیرفته و اغلب برداشت‌ها از یک دستگاه پوز انجام شده است که با تحقیقات تکمیلی، مالک دستگاه شناسایی شد.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي و اقدامات فني و پلیسی حساب متصل به دستگاه کارت خوان را مسدود و متهم را دستگير و به مقر انتظامي انتقال دادند.

زينلي خاطر نشان کرد: متهم در بازجويي اوليه لب به اعتراف گشود و اذعان داشت با یک دستگاه وانت نیسان اقدام به فروش میوه در مناطق شهر و روستاهای اطراف مرودشت می‌كردم و از طریق دستگاه پوزی که در اختیارم بود اقدام به برداشت 350 ميليون ريال از حساب 50 نفر از شهروندان به بهانه موفق نبودن تراکنش كردم.

وي با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، به شهروندان توصیه کرد: ساده ترین راه کلاهبرداری از کارت شما، دسترسی به اطلاعات حساب شماست، پس به هیچ عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

کلاهبرداری از 50 نفر با ترفند فروش خودروهای مناقصه‌ای

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی میانسال خبر داد که با درج آگهی فروش خودروهای مناقصه‌ای در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کرد.

حشمت سلیمانی، بيان كرد: در پی شکایت 2 نفر از شهروندان مبنی بر كلاهبرداري با مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه‌گر و پرداخت مبلغ 800 میلیون ریال به حساب فرد تبليغ كننده به عنوان بيعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد: در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد فرد تبليغ كننده خود را به دروغ كارمند دادگستري معرفی و حدود 50 نفر شهروند با وي تماس و پس از واريز وجه نقد به عنوان بيعانه، ديگر جوابگو تماس تلفن متقاضیان نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصي موفق شدند متهم را در استان همدان شناسايي و پس از اخذ نيابت قضائي وي را در يك عمليات ضربتي هنگام خريد در يك مغازه طلافروشي دستگير و به استان فارس انتقال دهند.

سليماني با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 5 ميليارد ريال كلاهبرداري از 50 شهروند اقرار كرد، عنوان داشت: وي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

وي به شهروندان توصيه كرد هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده تبليغات، هيچ وجه نقدي را واریز نکنند.

اين مقام سايبري از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

سارقان سابقه دار با 20 فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامي فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين شهرستان، 2 نفر سارق سابقه‌دار با 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات خودرو دستگير و روانه زندان شدند.

مهدی جوکار، بيان كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات خودرو در اين شهرستان، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهی فيروزآباد قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي با گشت زني‌هاي محسوس و نامحسوس موفق شدند 2 نفر كه در حال باز كردن درب يك خودرو بودند را شناسايي و آنان را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.

فرمانده انتظامي فیروزآباد با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي و قطعات خودرو اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان آباده

فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: طرح تشديد ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعي در سطح این شهرستان اجرا شد.

سيدابوالفضل مسعودي، بيان کرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و افزايش احساس امنيت در بين شهروندان و جلب رضايت عمومي مردم و تنگ كردن عرصه بر قاچاقچيان، مأموران طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي طی 2 هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا كردند.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند 60 کیلو انواع مواد مخدر را کشف و در این خصوص 5 قاچاقچي و 9 معتاد و خرده فروش را نيز دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: كشف 2 دستگاه موتورسيكلت و 2 خودرو مسروقه، توقیف 106 دستگاه وسايط نقليه متخلف و مزاحم و دستگیری 10 سارق و کشف 66 فقره انواع سرقت از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

مسعودي افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدررفتن سرمایه‌های ملی، انواع کالای قاچاق شامل 2 دستگاه ماینر، 2 دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، 3 دستگاه کولر گازی، 10 حلقه لاستیک، 696 بطری آبمیوه خارجي، 22 دستگاه پمپ آب، 100جفت كفش، 960 عدد سوكت قطعات الكترونيكي،80 كيلوگرم پودر خمير بازي، یک دستگاه فن، 2 دستگاه پلی استیشین، 5 دستگاه جارو برقی، یک دستگاه تقسیم شبکه، یک دستگاه هدفون بی سیم، یک عدد لوستر سقفی، 19 عدد چتر، یک دستگاه همزن برقی، یک دستگاه اتو، 2 دستگاه یخچال کوچک، یک دستگاه چای ساز، یک دستگاه میکروفن، 20 دستگاه اسپیکر جیبی بلوتوثی، 50 دستگاه سوپاپ فشار، 3 هزار و 475 ثوب انواع پوشاك، 170 جفت انواع کفش و یک دستگاه دو چرخه دنده ای کورسی قاچاق در بازرسي از 3 دستگاه خودرو سبك و سنگين کشف شد.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان