کد خبر: ۱۴۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار تلفن همراه

یک مقام انجمن واردکنندگان موبایل: اگر کسی قصد خرید تلفن همراه دارد الان وقت بسیار خوبی است چرا که حتی قیمت جهانی گوشی‌های پرچمدار مانند سامسونگ و شیائومی در این مدت ۱۵تا ۲۰ درصد افت قیمت داشته است.
به گزارش سرویس رصد اقتصادی شیرازه، رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: به دلیل تعطیل بودن بازار، باز بودن گمرک و پایین آمدن قیمت ارز، میزان ورود تلفن همراه به کشور زیاد بوده و به همین دلیل برخی گوشی‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شده‌اند.

ایتنا نوشت: گفتنی است در حالی که در هفته‌های گذشته، بازارهای شهر تهران به علت شیوع کرونا تعطیل بود، اما گمرک به کار خود ادامه داد و کالاهای موبایل وارداتی همچنان  ترخیص شده‌اند.
بدین ترتیب اکنون بازار تلفن همراه کاملا اشباع شده به طوری که در بخش تلفن‌همراه، میزان فروش کاهش یافت اما میزان واردات و عرضه بالا رفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکنون وضعیت ذخیره تلفن‌همراه در کشور مطلوب است و تا دو ماه آینده ذخیره کالایی کافی وجود دارد و برای تامین بازار هیچ مشکلی نیست.

رصد قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد که قیمت آن روند نزولی داشته است، به طور مثال یک گوشی باکیفیت و به‌روز با ظرفیت ۳۲ گیگابایت برای مصرف‌کننده با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. این در حالی است که بین ۶ تا ۸ ماه پیش، گوشی با این مشخصات و با این قیمت وجود نداشت. با ارزان شدن دلار در دو هفته اخیر، کاهش۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت تلفن‌همراه به وجود آمده است.

مطابق این گزارش، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم ‌بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه افزود: قیمت تلفن همراه با کاهش قیمت دلار بلافاصله عکس‌العمل نشان می‌دهد و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

قربانی تاکید کرد: اگر کسی قصد خرید تلفن همراه دارد الان وقت بسیار خوبی است چرا که حتی قیمت جهانی گوشی‌های پرچمدار مانند سامسونگ و شیائومی در این مدت ۱۵تا ۲۰ درصد افت قیمت داشته است. گوشی می ۱۰ تی پرو شیائومی (۲۵۶) سه هفته قبل ۱۶ میلیون و  تا۳۰۰ هزار بود و اکنون به قیمت۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این ۲۰ درصد کاهش قیمت به دلیل کاهش قیمت دلار، اشباع بازار و پایین آمدن قیمت جهانی تلفن‌های همراه است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان