کد خبر: ۱۴۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

زنگ خطر دوباره کرونا در فارس با بستری ۲۹۶ بیمار جدید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۲۹۶ بیماری جدید مثبت و دارای علائم بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های استان، زنگ خطر دوباره کرونا در فارس به صدا در آمد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید روح الله حسینی اعلام کرد: بستری ۲۹۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم در روز گذشته در بیمارستان های استان، زنگ خطر جدی را در استان به صدا درآورد و برون رفت از این شرایط حساس، نیاز به مشارکت همگانی دارد.

وی با اشاره به بستری ۲۹۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم در روز گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و ۹۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ۸۶۱ هزار و ۲۲۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۵۰ هزار و ۱۷۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۹۷ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۶۴ هزار و ۳۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۳۸ هزار و ۹۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد.

حسینی تاکید کرد: برای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ در این شرایط حساس، رعایت نکات زیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است:

۱- افراد دارای علائم بیماری کووید۱۹ به پزشک مراجعه کنند و از تاخیر در این امر بپرهیزند.

۲- لازم است افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ که در منزل تحت مراقبت هستند، شرایط کامل قرنطینه را برای جلوگیری از انتقال این بیماری به دیگر اعضای خانواده رعایت کنند.

۳- لازم است همه افراد جامعه پروتکل های بهداشتی در زمینه جلوگیری از ابتلا به کروناویروس را جدی بگیرند و از ساده انگاری این بیماری بپرهیزند.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان