کد خبر: ۱۴۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

۹روستای دیگر فارس به شبکه ملی اطلاعات پیوست

​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از ایجاد دسترسی اینترنت پهن باند و اتصال ۹ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات در یک هفته گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: در یک هفته گذشته، ۹ روستای دیگر استان فارس با جمعیت ۱۹۲۵ خانوار، بالغ بر شش هزار و ۹۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی تصریح کرد: روستا‌های چهارطاق، دشتدال و ده قانون از توابع شهرستان جهرم، روستای منصورآباد و مجتمع مسکونی پالایشگاه آغار و دالان از توابع شهرستان فراشبند، روستای گرده از توابع شهرستان استهبان، روستای مهرنجان از توابع شهرستان ممسنی با جمعیت یک هزار و ۳۱۲ خانوار بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت (USO) و از طریق شبکه پهن باند سیار اپراتور اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

سهرابی افزود: سه روستای دره باد، قرخلو و چاه میلک از توابع شهرستان مرودشت با جمعیت ۶۱۳ خانوار، بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ نفر، نیز توسط اپراتور اول به شبکه پهن باند سیار مجهز شدند.

سهرابی برقراری ارتباطات و ارائه خدمات در فضای مجازی به شکل ارزان، پرسرعت، امن و سالم را از مزایای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد که در نتیجه اقدامات توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا‌ها و نقاط دورافتاده، زمینه کاهش هزینه‌ها و اشتغال پایدار را در این مناطق فراهم می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان از حمایت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت، فرمانداران، بخشداران، دستگاه‌های همکار و همچنین تلاش و زحمات همکاران مخابرات منطقه فارس و شرکت ارتباطات سیار برای اتصال این روستا‌ها  قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان