کد خبر: ۱۴۶۳۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
«شیرازه» گزارش می‌دهد؛

تبعیض و عدم پرداخت حقوق در قطار شهری کار را به اعتراض کشاند/ قصه رنج نیروهایی که تنها جرمشان نوع عضویتشان است + عکس

خادم الصادق گفت: ۱۵۰ نیرو که جز زحمتکش ترین رده در سازمان قطار شهری هستند سه ماه پیش آخرین دریافتی حقوق را داشته اند و هنوز با گذشت دو ماه از سال جدید حقوقی دریافت نکرده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جمعی از نیروهای قطار شهری شیراز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایا مقابل ساختمان قطار شهری تجمع کرده و خواهان رسیدگی به مشکلات خود و پرداخت هرچه سریع تر حقوق و همچنین تبدیل عضویت شان شدند.

خادم الصادق یکی از نیرو های معترض که سابقه ۵ ساله دارد در گفتگو با خبرنگار «شیرازه» گفت: قطار شهری شیراز حدود ۱۰۰۰ نیرو دارد و ۲۲ ایستگاه در سطح شهر تا کنون افتتاح شده است که ۱۳۰ نفر پاکبان و ۲۰ نفر سکوبان مشغول به کار هستند.

وی افزود: این ۱۵۰ نیرو که جز زحمتکش ترین رده در این سازمان هستند سه ماه پیش آخرین دریافتی حقوق را داشته اند و هنوز با گذشت دو ماه از سال جدید حقوقی دریافت نکرده اند.

خادم الصادق نوع عضویت نیروها را یکی از مشکلات اساسی دانست و ابراز داشت: نوع عضویت این نیروها پیمانکاری حجمی است و معمولا هر ساله پیمانکار تغییر می کند لذا دردسر های خاص خودش را دارد.

تبعیض و عدم پرداخت حقوق در قطار شهری کار را به اعتراض کشاند/ قصه رنج نیروهایی که تنها جرمشان نوع عضویتشان است

وی با بیان اینکه نیروهای پاکبان ساعت ۵ صبح باید در محل کار باشند و شرکت پیمانکار حق غذا، اضافه کاری و حق ایاب و ذهاب را یا پرداخت نمی کند و یا به صورت صحیح تسویه نمی کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که بقیه عضویت ها از این حق برخوردار هستند و شرایط کاری بهتری دارند.

این نیروی قطار شهری در پاسخ به سوال خبرنگار «شیرازه» مبنی بر مطالبه نیرو های از پیمکار برای دریافت حقوق بیان داشت: به پیمانکار در این خصوص اعتراض خود را بیان کردیم و در جواب می گوید که سازمان قطار شهری پرداخت نکرده است؛ به سازمان قطار شهری مراجعه می کنیم در جواب می گوید که پیمانکار پیگیر نیست لذا همه مشکلات به دلیل واسطه گری در امر استخدام و یا همان پیمانکاری است.

وی تصریح کرد: شرکت پیمانکار قبلی به ما اینطور عنوان کرد که قانون این است که باید از نیرو ها نامه ای برای تسویه حساب دریافت کند تا سازمان قطار شهری شیراز بودجه را بدهد؛ عیدی ها و بیمه را مختل کرد و همه امکانات نیروها را بدون اینکه نامه ای از ما بگیرد، از سازمان گرفت و رفت!

تبعیض و عدم پرداخت حقوق در قطار شهری کار را به اعتراض کشاند/ قصه رنج نیروهایی که تنها جرمشان نوع عضویتشان است

وی با اشاره به اینکه از پیمانکار قبلی به اداره کار شکایت کردیم، گفت: پیمانکار به صورت علنی گفت که "پول دارم و همه را با پول می خرم و هیچ کاری نمی توانید کنید" لذا در نتیجه پیگیری ما به هیچ جایی نرسید.

خادم الصادق در خصوص شرایط نیروهای پیمانکاری حجمی بیان داشت: ساعت کاری در یک شیفت ۵ صبح تا ساعت ۱۴ است در صورتی که نیرو های قرار دادی از ساعت ۷:۳۰ به محل کار مراجعه می کنند، از تمامی حقوق و مزایا برخوردار هستند و حتی حقوق سه برابری نسبت به عضویت پیمانکاری حجمی دارند. 

وی با تاکید بر اینکه عدم پرداخت سه ماهه حقوق باعث شده تا زندگی همکاران مختل شود و دچار سختی شوند، اظهار داشت: مطالبه ما این است که نوع عضویت ما از پیمانکاری حداقل به شرکتی تغییر پیدا کند؛ زیرا نیروی پیمانکار حجمی برای پرداخت حقوق هر ماه استرس دارد. 

این نیروی قطار شهری در پایان گفت: وقتی ایستگاهی افتتاح می شود، قبل و بعد از مراسم بیشتر زحمات را نیروهای پاکبان می کشند و در پایان به نیروهای شرکتی پاداش پرداخت می شود اما نیروهای پیمانکاری تنها و تنها باید کار کنند.

«پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» منتظر واکنش مسئولان قطار شهری شیراز در خصوص این موضوع است. 

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
sadegh
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
لطفا به مدیران سازمان قطار شهری گوشزد کنید که بر چه اساس نیروهایی که هیچ آزمونی نداده و با پارتی سر کار حضور دارند و حقوق ۳ برابری نسبت به پرسنل زحمت کش پیمانکار میگیرند و به جرات میتوان گفت ۹۰ درصد کارهای انجام شده به عهده پرسنل پیمانکار می باشد ولی متاسفانه کمترین بهایی به این نیروها داده نمیشود و حقوق پرداختی با تاخیر های دو ماهه و سه ماهه داده میشود و در صورتی که اگر حقوق خودشان سه روز دیر شود زمین و زمان را زیرو رو میکنند یا نیروهای حراست که به بهره برداری منتقل شده و بدون هیچ آزمونی درحال کار میباشند یا نفراتی که به خاطر پارتی در شهرداری بدون آزمون به صورت شرکتی یا پیمانی مشغول می باشند و از تمامی مزایا و پاداش و حقوق خوب و ... برخوردار میباشند. یا صدها نمونه دیگر از مواردی که تبعیض در حق پرسنل پیمانکار میشود و بده بستان های پشت پرده بین کارفرما و پیمانکار و ۰۰۰
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
با سلام.از عواملی که قدرت تغییر وضعیت دادن افراد رو دارن بنده شخصا خواهش میکنم پیگیری کنه.با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
فقط پارتی بازی و بی مسولیتی