کد خبر: ۱۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

چرا از پيامک تلفن ثابت استفاده نمي‌كنيم؟

سرويس پيام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پيام‌هاي کوتاه متني را در شبکه‌هاي تلفن ثابت و هم‌چنين امکان تبادل با شبکه سيار را ممکن مي‌سازد و باعث مي‌شود خدمات متنوعي از طريق دستگاه‌هاي تلفن ثابت قابل عرضه باشند اما اين امکان تنها از طريق گوشي‌هايي امکان‌پذير است که قابليت ارسال پيامک را دارند و مشترکان تلفن ثابت بايد با تهيه اين گوشي‌ها از اين سرويس بهره‌مند شوند

براي راه‌اندازي پيامک تلفن ثابت به ثبت‌نام و پرداخت وجه اوليه نياز نيست و علاقه‌مندان مي‌توانند تنها با خريد گوشي‌هايي که قابليت ارسال پيامک را دارا هستند، از اين سرويس استفاده کنند.

براي ارسال پيام از شبکه تلفن ثابت، ابتدا بايد وارد منوي دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS Center در هر دو قسمت Deliver و Submit وارد كنيد.

پس از آن پيام‌هاي خود را با انجام مراحل زير ارسال كنيد:

1) دکمه نوشتن (Write)را فشار دهيد.

2) پيام خود را توسط دکمه‌هاي موجود تايپ کرده و دکمه OK را فشار دهيد.

3) شماره تلفن مقصد (گيرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهيد.

پيام شما ارسال خواهد شد و پيغام موفق (Successful) روي گوشي شما نمايش داده مي‌شود.

درصورت دريافت پيام توسط گيرنده،‌ گوشي شما با پخش آلارم و اعلام روي صفحه نمايش، تحويل موفق پيام (delivery) را به شما اعلام مي‌کند؛ پس از دريافت پيام توسط گوشي شما،‌ دكمه "خواندن" پيام (read)‌ را فشار دهيد و بدين ترتيب آخرين پيام دريافتي شما برروي گوشي نمايش داده مي‌شود.

اما صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه استقبال از سرويس ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت بسيار محدود است، گفت: سرويس ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت از نظر امكانات فني آماده است و تقريبا در اكثر مراكز استان‌هاي كشور اين امكان وجود دارد.

وي هم‌چنين درباره تجهيزاتي كه قرار بود به صورت جنبي در كنار گوشي قرار ‌بگيرد كه كار ارسال و دريافت پيامك را انجام ‌دهد، گفت:‌ به محض آماده شدن اين تجهيزات، تبليغات مورد نياز براي آن و اطلاع‌رساني لازم را انجام مي‌دهيم كه مردم مي توانند از اين سرويس به صورت ارزان تر بهره ببرند و با داشتن اين تجهيزات جانبي ديگر به خريداري گوشي‌هاي خاص نياز نخواهند داشت.

او در ادامه با بيان اينكه هنوز مردم به استفاده از اين سرويس عادت نكردند، ابراز كرد: نحوه توليد و نوع اين تجهيزات در حال بررسي بوده و قرار است اين تجهيزات در کشور توليد شوند.

به گزارش ايسنا با راه‌اندازي سرويس ارسال پيامک در شبکه تلفن ثابت (FIX SMS)، ارسال و دريافت پيام از شبکه تلفن ثابت به ثابت، ثابت به سيار و برعكس امکان پذير است كه اين سرويس از طريق گوشي‌هايي امکان‌پذير است که اولا استاندارد باشند و ثانيا قابليت ارسال يا دريافت پيامك را دارا باشند.

براي استفاده از اين خدمت،‌ نياز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اوليه نيست و تمامي مشتركان تلفن ثابت مي‌توانند با تهيه گوشي با شرايط ذكر شده، از اين سرويس بهره‌مند شوند.

*تعرفه ارسال پيامك شبكه تلفن ثابت

تلفن ثابت به ثابت (شهري)‌ يك پالس، تلفن ثابت به ثابت (بين شهري)‌ دو پالس، تلفن همراه به ثابت (شهري و بين‌شهري)‌طبق تعرفه تلفن همراه به زبان فارسي دو پالس و به زبان انگليسي پنج پالس، تلفن ثابت به همراه (شهري و بين شهري)‌ دو پالس، تلفن ثابت به ساير كشورها (بين‌الملل)‌ پنج پالس، هزينه هرپالس مكالمه 7/44ريال اعلام شده است.

نظرات بینندگان