کد خبر: ۱۴۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

تسریع روند انجام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا کنون نزدیک به ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان واکسینه شده اند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و بیستمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه بر سرعت بخشیدن روند انجام واکسیناسیون به ویژه برای افراد بالای ۸۰ سال در سطح استان تاکید کرد.

مهرزاد لطفی با اعلام اینکه تا کنون نزدیک به ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان واکسینه شده اند؛ تسریع در پوشش واکسیناسیون افراد باقی مانده را در اولویت کار تیم واکسیناسیون دانشگاه قرار داد.

وی با اشاره به پیشرو بودن فارس در انجام واکسیناسیون علیه کووید ۱۹در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تاکید کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن سالمندان در برابر این اپیدمی، باید نسبت به شناسایی و انجام واکسیناسیون افراد باقیمانده گروه بالای ۸۰ سال در کمترین زمان اقدام شود تا هنگام شروع واکسیناسیون گروه‌های بعدی دچار سختی نشوند.

لطفی عنوان کرد: روند واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید ۱۹، با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا، مطابق با دستوالعمل‌های ابلاغی و گروه‌های هدف، در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه از مردم خواست تا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و درمان، خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی خودداری کرده و طبق فراخوان از سوی مجموعه سلامت و به دور از ازدحام و شلوغی، واکسیناسیون انجام گیرد.

وی با تاکید جدی بر افزایش مراقبت جوانان از سالمندان ویژه در ایام تعطیلات، به مردم توصیه کرد تا در روز عید فطر، این روز را به دور از هرگونه اقدام خطرساز مانند دورهمی‌های خانوادگی سپری کرده و از مسافرت خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان