کد خبر: ۱۴۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

۵۰۰ کودک چشم انتظار خانواده و داشتن پدر و مادر

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: کودکان بدسرپرست و دارای معلولیت به خانواده‌های فرزند دار و دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: خانواده‌های فرزنددار یا بدون فرزند و دختران مجرد بالای ۳۰ سال می‌توانند برای امین موقت و یا سرپرستی دائم کودکان بی سرپرست دارای معلولیت و بیمار اقدام کنند.

وی اظهار داشت: البته دادن سرپرستی کودکان بی سرپرست به خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال از نظر قانونی بلامانع است، اما به دلیل تقاضای بالا، زوج‌های بدون فرزند متقاضی در اولویت هستند.

او با بیان اینکه برخی کودکان بالای ۶ ساله هم، به صورت امین موقت به افراد یاد شده سپرده می‌شود، تصریح کرد: برخی کودکان بدسرپرست به دلیل بیماری و یا معلولیت‌ها در مراکز شبه خانواده زندگی می‌کنند و تا ۱۸ سالگی و حتی بیشتر تحت حمایت بهزیستی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اعلام کرد: بچه‌های معلولی که در مراکز شبه خانواده نیز زندگی می‌کنند هم به صورت امین موقت و هم فرزند خواندگی به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

فروتن با اعلام اینکه امین موقت یعنی در مدت محدود دو ساله، سرپرستی یک کودک به یک خانواده سپرده می‌شود و اگر شرایط خانواده کودک بد سرپرست، مطلوب شود، کودک به آن‌ها بازگردانده می‌شود، افزود: متقاضیان در این باره می‌توانند به سامانه مجازی فرزند خواندگی مراجعه و ثبت نام کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی استان زندگی می‌کنند که ۸۰ درصد آن‌ها بد سرپرست هستند و امکان سپردن دائم آن‌ها به خانواده‌ها وجود ندارد، اما در صورت تمایل خانواده‌ها این کودکان به صورت موقت به خانواده‌های با صلاحیت سپرده می‌شوند تا در وضعیت مناسب تری از نظر روانی و رشد چند بعدی قرار گرفته و در محیط خانواده بزرگ شوند.

فروتن تصریح کرد: به دلیل درخواست بالای متقاضی فرزند خواندگی در استان هر زوج بدون فرزند به طور میانگین دو سال باید در انتظار بمانند.

وی گفت: مردم در صورت تمایل برای کمک به کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده، می‌توانند با معاونت مشارکت‌ها در بهزیستی واحد مشارکت‌ها در این مراکز تعامل بگیرند.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان