کد خبر: ۱۴۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار به شیراز رسید

رقابت‌های انتخابی تیم ملی فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس گفت: در نشستی با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و محسن پیری سرپرست کمیته فیزیک، شیراز به عنوان میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته‌های فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار انتخاب شد.

فرهنگ مهر با بیان این که تیم ملی در این سه رشته خود را برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی آماده می‌کند افزود: مسابقات انتخابی از ۲۰ الی ۲۲ مرداد در شیراز برگزار می‌شود.

رشته فیزیک آقایان برای افرادی اسـت که ترجیح می‌دهند که بدنی با عضلاتی کمتر، ولی درعین‌حال تنومند و بـه‌طور هنرمندانه‌ای زیبا داشته باشند. اما با این حال بازم هم ژنتیک مناسب کمر باریک و بدنی بدون چربی نقش مهمی در موفقیت این افراد دارد.

رقابت فیزیک آقایان، معمولادر دوسـته ۱۷۸ سانتی‌متر و کمتر از آن و بالاتر از ۱۷۸ سانتی‌متر برگزار می‌شود. البته در برخی فدراسیون‌ها مانند ایران این دو دسـته را بـه ۴ تا ۵ دسـته کوچکتر خرد می‌کنند و یک دسـته برای ورزشکارانی که عضلات بیشتر و وزن بالاتری دارند بـه نام ماسکولار فیزیک در نظر می‌گیرند و در سطح حرفه‌ای مسابقات فیزیک فقط در یک دسـته آزاد برگزار می‌شود.

افرادی که دارای قد بلندی هسـتند می‌توانند در رشته بادی کلاسیک یا فیزیک کلاسیک بـه صورت چشم گیری پیشرفت کنند. علاوه بر وزن قد هم تاثیر زیادی دارد و ورزشکاران بر اساس قد دسـته بندی می‌شوند. هر ورزشکار در دسـته قدی خود در وزن‌های مشابـه‌ای است.

شکل عضلات بادی کلاسیک، کاملا با بادی بیلدینگ متفاوت اسـت. در این رشته بیشتر بـه کشیدگی عضله و کات عمقی دقت می‌شود. عضلات حجیم از گردونه مسابقات حدف خواهند شد. بر اساس ژنتیک موجود در ایران بر اساس قد بلند بادی کلاسیک طرفداران زیادی را بـه خود جذب کرده است.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان