کد خبر: ۱۴۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس کمیته علمی کووید-۱۹ علوم پزشکی شیراز:

انتشار نسخه جدید شیوه‌نامه درمان بیماران مبتلا به کرونا در فارس

نسخه جدید شیوه نامه تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی در اردیبهشت ۱۴۰۰، بر اساس آخرین یافته‌های علمی دنیا انتشار یافت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،رئیس کمیته علمی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از انتشار نسخه جدید شیوه نامه تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی در اردیبهشت ۱۴۰۰، بر اساس آخرین یافته‌های علمی دنیا خبر داد.

دکتر محسن مقدمی در جلسه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شیوه‌نامه منتشر شده ثمره تلاش و همکاری اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، گفت: تمامی خدمات تیم‌های سلامت در طی ماه‌های شیوع این بیماری بر اساس آخرین یافته‌های علمی در این حوزه بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این شیوه نامه نیز با هدف بهبود فرآیند‌های ارائه خدمت و با تکیه بر تجربیات بیش از یک سال گذشته، با مشارکت و همراهی جمعی از اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و سپس به روزسانی شد.

مقدمی ضمن قدردانی از این همکاری دسته جمعی به ویژه کمیته تدوین، بررسی و نظارت بر راهنمای بالینی و کمیته علمی بیماری کووید ۱۹، ابراز امیدواری کرد این شیوه نامه به تقویت خدمات و ارتقای سلامت بیماران بینجامد.

وی با اشاره به سرفصل‌های این شیوه نامه گفت: تعریف موارد بیماری کووید ۱۹، اقدامات تشخیصی و درمانی در بیماران سرپایی و بستری مرحله صفر، مرحله ابتدایی عفونت، فاز تنفسی متوسط، فاز تنفسی شدید، فاز تشدید التهاب-بحرانی، آزمایش‌های توصیه شده برای موارد بستری شامل تمامی بیماران به عنوان سرفصل‌های این شیوه نامه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته علمی بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، توانمندی‌های علمی مجموعه این دانشگاه را موجب دستیابی به شاخص‌هایی نظیر کمترین میزان جان باختن مبتلایان دانست و اعلام کرد که پزشکان و اعضا کادر درمان برای دسترسی به نسخه به روزرسانی شده شیوه نامه تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی می‌توانند به سایت علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان