کد خبر: ۱۴۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

تظاهرات‌های گسترده در کرانه باختری و محکومیت همکاری امنیتی رام الله با تل‌آویو

شمار زیادی از جوانان خشمگین در شهرهای مختلف کرانه باختری به خیابان آمدند و تأکید کردند که باید هماهنگی امنیتی رام الله با تل‌آویو به پایان برسد
به گزارش سرویس بین‌الملل شیرازه، تظاهرات‌های گسترده‌ای بامداد امروز جمعه در شماری از شهرهای کرانه باختری اشغالی، به صورت خودجوش برگزار شد.

خبرگزاری صفا نوشت: در این تظاهرات‌ها، هزاران جوان خشمگین در شهرهای نابلس، جنین، الخلیل، رام‌الله و طولکرم به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات‌ها در محکومیت تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و کمک به مردم این شهر برگزار شد.

در این تظاهرات، شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و ایستادگی ساکنان غزه سرداده شد.

معترضان همچنین هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و تماشاگر بودن این تشکیلات در قبال کشتار مردم غزه را به شدت محکوم کردند.

این در حالی است که جوانان فلسطینی در ایست و بازرسی‌های «حواره» در جنوب نابلس، «الجلمه» در شمال جنین، ورودی اردوگاه «العروب» و شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است؛ تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند.

نظامیان صهیونیست از صبح روز  ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدن و اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را بمباران کردند.

 ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان