کد خبر: ۱۴۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

عمليات گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی پاسارگاد آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: عمليات اجرايي خط انتقال گاز 10 اينچ سعادت‌شهر - قادرآباد با هدف توسعه صنایع پاسارگاد آغاز شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: این طرح با هدف گازرسانی به18 کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه عمده و افزایش ظرفیت شبکه گازرسانی روستاهای بخش مرکزی شامل وکیل آباد، همت آباد، مهدی آباد، دولت آباد و قائم آباد با  150 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

غلامعباس حسینی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ گازرسانی بیش از 17 کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و دو ایستگاه تقلیل فشار CGS و TBS نصب می شود.

به گفته وی، اجرای انشعاب گاز به قطر 4 اینچ از خط لوله 10 اینچ سعادت‌شهر – قادرآباد و راه‌اندازی ایستگاه جدید جهت پایداری شبکه گازرسانی روستاهای بخش مرکزی پاسارگاد برای بیش از بیست سال، موجب تقویت فشار شبکه اولین روستای گلخانه‌ای کشور با 30 واحد گلخانه کوچک مقیاس واقع در همت آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان و توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی بزرگ و کوچک پاسارگاد می شود.

حسینی با بیان این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس 2 هزار و 470 واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: از 9 هزار و 622 واحد صنعتی فارس، هفت هزار و  878 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

همچنین، گازرسانی به 136 واحد صنعتی در مرحله انتخاب پیمانکار و 451 واحد در مرحله طراحی و تهیه پکیج است که با تکمیل آن ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان