کد خبر: ۱۴۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

مارک زاکربرگ در کنار صهیونیست‌ها!

فیس بوک و اینستاگرام با حذف پست‌های حامیان فلسطین و مستندات جنایات صهیونیست‌ها، مدعی شدند این کار برای جلوگیری از نفرت‌افکنی علیه یهودیان انجام شده است.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، هر دو شبکه اجتماعی دست به یک سانسور گسترده زده‌اند و تمام مطالب هواداران فلسطین را به ویژه آنهایی که خشونت‌های رژیم اشغالگر را مستندسازی می‌کنند، حذف کرده است.

خشونت عظیمی در هفته گذشته در قدس و غزه رخ داد، تنش پس از آن رخ داد که نیروهای اشغالگر، ساکنان شیخ جراح را مجبور به تخلیه منازل خود کردند و در قدس شرقی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین دایر ساختند.

همچنین به مسجد الاقصی به عنوان یک پایگاه مقدس جهان اسلام یورش بردند و پس از آن بود که جنبش مقاومت اسلامی حماس، حملات تلافی‌جویانه خود را شکل داد.

ما رژیم اشغالگر قدس که با چراغ سبز آمریکا و غربی‌ها روبرو بوده است، بمباران‌های خود را تداوم بخشید و در سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه، مردم بی‌گناه فلسطینی را به خاک و خون کشید که طبق گزارش‌ها بیش از ۱۲۰ نفر کشته شده‌اند که در بین آنها دست کم ۲۰ کودک دیده می‌شوند.

حداقل ۹۰۰ فلسطینی هم در این حملات مجروح شده‌اند اما در آن سوی، تنها هفت صهیونیست کشته و ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

با این حال، فیس بوک مدعی است سیاست آنها درباره "صهیونیست" برای ایمنی "یهودیان" است. هرچند کارشناسان سیاست‌گذاری این شبکه اجتماعی این نگرانی را مطرح کرده‌اند که این اقدام می‌تواند سپری برای اسرائیلی‌های صهیونیست و دولت آن رژیم در برابر پاسخگو شدن نسبت به این جنایات باشد.

اگرچه هیچ یک از حذف محتوای فیس بوک و اینستاگرام به طور قطع با اصطلاح "صهیونیست" گره نخورده است، کاربران و طرفداران فلسطین با ناپدید شدن پست‌ها و اخطارهای نقض سیاست‌ها در هفته گذشته مواجه شدند.

فیس بوک گفت حذف ناگهانی محتوای کاملاً نگران کننده مستند خشونت دولت اشغالگر همانطور که این شرکت اغلب ادعا می کند، فقط یک حادثه تصادفی بزرگ و خطای انسانی بوده است.

البته این ادعای فیس بوک با پیام‌هایی که برای کاربران مدافع فلسطین ارسال شده است تناقض دارد و به خوبی نشان می‌دهد حذف این پست‌ها در قالب یک برنامه هدفمند انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش/ر
نظرات بینندگان