کد خبر: ۱۴۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به بهانه روز روابط عمومی؛

افزایش سرمایه اجتماعی پلیس با روابط عمومی توانمند صورت می‌پذیرد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس گفت: با پیچیده تر شدن نظام اجتماعی ضرورت، گسترش و توسعه علم ارتباطات و حرفه روابط عمومی بیش از پیش احساس می شود تا آنجا که امروز کمتر نهادی یا سازمانی است که در آن روابط عمومی وجود نداشته باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در متنی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی تقدیم «شیرازه» کرد، نوشت: امروزه از دانش و هنر روابط عمومی به عنوان یک ابزار توانمند در جهت تسهیل ارتباطات دو طرفه بین سازمان ها و جامعه  یاد می شود و با پیچیده تر شدن نظام اجتماعی ضرورت، گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش  احساس می شود تا آنجا که امروز کمتر نهادی یا سازمانی است که در آن روابط عمومی وجود نداشته باشد.

وی افزود: در نيروي انتظامي  به دلیل  تنوع ماموريت ها و لزوم ارتباط با  بخش هاي مختلف جامعه و زندگي شهروندان وجود واحد روابط عمومي و ارتباط با  اقشار جامعه  مورد نیاز بوده و از اهميت و حساسيت ويژه اي برخوردار است.

افزایش سرمایه اجتماعی پلیس با روابط عمومی توانمند صورت می‌پذیرد

افرامن ادامه داد: مهمترين رويكرد پليس در سال هاي اخير، تحقق اصل جامعه محوري و تعاملات هدفمند دو سويه با اقشار مختلف جامعه ،نهادها و سازمان هاي اجتماعي است. در همين راستا توجه به پيشگيري اجتماع محور مهمترين مولفه اثربخش در كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي است كه اين مهم فقط با همكاري سازمان ها و شهروندان به عنوان سرمايه هاي اجتماعي پليس  محقق خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس اظهار کرد: بديهي است حلقه واسط بين سازمان پليس و بدنه جامعه عناصر روابط عمومي و ارتباطات مي باشند كه هدف از تشكيل معاونت اجتماعي در مجموعه نيروي انتظامي ايفاي نقش پل ارتباطي بين مردم و سازمان در راستاي تشريح ماموريت ها و اقدامات مجموعه های مختلف نیروی انتظامی  با هدف اقناع سازی افکارعمومی مي باشد.

افرامن  مهمترین دغدغه‌های روابط عمومی پلیس را پیشگیری از انتشار اخبار غیر واقعی درفضای مجازی دانست که موجب کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود و افزود: حساسیت اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی نیز یکی دیگر از دغدغه های پلیس است که می بایست با تصمیم گیری سریع و صحیح به مساله ایجاد شده واکنش مناسب نشان داده و با در نظر گرفتن شرایط بحران و مدیریت زمان موضع گیری شفافی را به افکار عمومی ارائه داد.دراین میان پلیس به دنبال شفاف سازی اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی است تا با تنویر افکار عمومی احساس امنیت را برای شهروندان به وجود آورد.

به گفته وی مشارکت مردم به ویژه اهل قلم و اصحاب رسانه در تعامل با پليس به مراتب تاثیر گذار خواهد بود و قطعا تعامل موثر با رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری می تواند یکی دیگر از نقش های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد نقشی که از سوی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به عنوان مسئول اطلاع رسانی یا روابط عمومی بایستی به خوبی اجرا شده تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در پایان گفت:ما در مجموعه اطلاع رسانی پلیس به دنبال آن هستیم تا با تعامل موثر با  جامعه به ویژه اصحاب محترم رسانه و اتخاذ راهکارهای صحیح از وضعیت موجود به وضع مطلوب رسیده و حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی را در مسیر مثبت و تعالی سازمان متحول کنیم.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان