کد خبر: ۱۴۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسئول حوزه علمیه منصوریه؛

مسئولین خادم مردم هستند/ کسی که حال نوکری مردم را ندارد وارد میدان انتخابات نشود

آیت الله علیرضا حدائق گفت: اعضای شورای شهر باید خادم مردم باشند و من رسماً اعلام می‌کند هرکسی که حال نوکری مردم را ندارد، وارد میدان کارزار انتخابات نشود و مدیر کلی که در دسترس مردم نباشد، مدیر موفقی نیست؛ امام خمینی(ره) فرمودند که مسئول در نظام اسلامی خادم است، شما که اعصاب مردم را نداری مسئولیت را قبول نکنید.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه های شیرازه، آیت الله علیرضا حدائق مسئول حوزه علمیه منصوریه امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۷ ساله قرارگاه عمار گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۶۰ مبلغ از طلاب جهادی حوزه علمیه در بخش های مختلف به تبلیغ پرداختند، ۵ هزار دست غذای افطاری، ۱۰ هزار قرص نان و ۱۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و به نیازمندان و مستمندان اهدا شد.

وی افزود: ۳۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان به اشخاص نیازمند در حوزه درمانی پرداخت شد و در ایامی که تلخی کرونا فضای خاطر خیلی از انسان ها را مکدر کرد، طلاب جهادی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی شرکت کردند. 

آیت الله حدائق با بیان اینکه ۳ کلیپ در طول روز برای جهت بالا بردن معنویت و از ظرفیت ها تهیه و در فضای مجازی منتشر شد، اظهار داشت: در حد توانایی و ظرفیت‌هایی که امکان بود برای ارتقا معنویت در بین افراد جامعه استفاده شد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال گذشته محصلین سطح سه حوزه، تخصصی مهدویت را بگذرانند گفت: در استان فارس برگزاری دوره تخصصی مهدویت به بنیاد مهدی موعود(عج) واگذار شد و این کار مبارک در استان فارس صورت می گیرد و نیازی نیست طلاب استان فارسی به قم بروند. 

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس در خصوص انتخابات پیش رو گفت: باید در انتخابات سهیم باشیم و شرکت کنیم، کسی نمی تواند نسبت به این امر مهم بی تفاومت باشد چرااینکه اولا از حق مسلم خودش در انتخاب کشور سهیم باشد لذا قطعاً همه باید انشالله شرکت کنند.

آیت الله حدائق ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نشانه علاقه مندی مردم به اصل نظام و انقلاب اسلام با کاستی‌هایی کمبودها در جامعه است؛ اگر کارگزار خوبی در سمت های مختلف نبود و عدم موفقیت رخ داد نباید اصل تشکیلات رو زیر سوال ببریم.

وی آیه ۶۸ سوره مبارکه اعراف را بیانگر دو ویژگی بسیار مهم در همه انبیا دانست و گفت: این آیه قرآن کریم مصداق رای دادن است لذا به کسانی رای بدهیم که این دو ویژگی ظهور و بروز داشته باشد اولین آن اینکه انسانهای خیرخواهی و دلسوز جامعه باشد و از این رو خداوند انبیا را انتخاب می کرد. 

مسئول حوزه علمیه با بیان اینکه از انتخاب خداوند باید در انتخابات یاد بگیریم گفت: قرآن می‌فرماید که پیغمبر سخت برش می‌گذشت و در برابر سختی‌های مردم بی تفاوت نبود لذا ما در برای رای خودمان مسئولیم و در رای که به صندوق می اندازیم قیامت باید پاسخگو باشیم. 

کسی که حال نوکری مردم را ندارد وارد میدان انتخابات نشود

آیت الله حدائق تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید خادم مردم باشند و من رسماً اعلام می‌کند هرکسی که حال نوکری مردم را ندارد، وارد میدان کارزار انتخابات نشود و مدیر کلی که در دسترس مردم نباشد، مدیر موفقی نیست؛ امام خمینی(ره) فرمودند که مسئول در نظام اسلامی خادم است، شما که اعصاب مردم را نداری مسئولیت را قبول نکنید. 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی در ادامه گفت: در سخنانی پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید انسان های دلسوز ۴ تا ویژگی دارد که اولین آن این است که حرف حق بزند و دلسوز واقعی کسی است که قضاوت به حق دارد؛ انسان باید اول خودش عمل کند و دیگران را به دعوت می کند.

وی ادامه داد: هیچ گاه به کسی ستم و ظلم نمی کند و انسان دلسوز در طریق زندگی خود ستم نکرده است؛ معیار در انتخابات ناصح بودم و امین دار باشد؛ فرد داوطب انتخابات باید شورای شهر را امانت ببیند و دیدگاه شخصی او غلبه بر رضایت خداوند نداند. 

مسئول حوزه علمیه منصوریه با بیان اینکه مالک اصلی همه چیز خداوند است، گفت: هرچه داریم امانت بوده و ما مالک مجازی هستیم، این نگاه امانت داری باعث می شود تا در کم کاری و خیانت در جایگاه ها شکل نگیرد؛ میز ریاست قبلا پیش روی کسی بوده است، نفرات بعدی هم خواهند آمد و می روند لذا مسئول موفق کسی است که نگاهش به قلم و فرصت امانت باشد. 

وی تاکید کرد: مسئولین، مدیران و علما ما بدانند که خداوند نسبت به آنچه دست ما امانت است، قطعا اگر انسان ها نگاهشان امانت داری شد وابستگی به دنیا نخواهند داشت.

آیت الله حدائق با اشاره به اینکه بنا نیست کسی در انتخابات تخریب شود، اظهار داشت: کسانی که تایید می شوند و صلاحیت آمدن در عرصه انتخابات پیدا می کنند، صلاحیت این موضوع را داشته اند و امتیاز های لازم را کسب کرده اند لذا قرار نیست اگر با کسی موافق نیستیم به دنبال تخریب باشیم. 

مسئول حوزه علمیه مولی الموحدین(ع) با تاکید بر اینکه نباید به رای دیگران بی احترامی شود، خاطرنشان کرد: برخی ها در انتخابات آخرت خودشان را تباه می کنند که این مورد زیبنده جامعه اسلامی نیست؛ اگر کسی نمی تواند داوطلب اصلح را تشخیص دهد، از کسانی که به آن اعتماد دارند و حرفشان معتبر است از فکر آن ها و نظر آن ها استفاده کنند.

وی در خصوص شیوه تبلیغات داوطلبین انتخابات گفت: تبلیغات خوب است اما در تبلیغات نباید اسراف شکل بگیرد لذا در جامعه ای که فقر و مشکل اقتصادی وجود دارد اسراف معنی نباید داشته باشد، یک تبلیغات معقول شکل بگیرد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان