کد خبر: ۱۴۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

نقش روابط عمومی در توسعه کسب‌وکار‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فعالیت روزافزون کاربران در فضای مجازی، نیاز حضور تاسیسات گردشگری در این بسترها را پر رنگ‌تر می‌کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، ساسان یگانه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس طی یادداشت اختصاصی در خصوص نقش روابط عمومی در توسعه کسب‌وکار‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی نوشت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فعالیت روزافزون کاربران در فضای مجازی، نیاز حضور تاسیسات گردشگری در این بسترها را پر رنگ‌تر می‌کند.

از زمانی‌که روابط عمومی الکترونیک که به لحاظ مفهومی فرقی با روابط عمومی سنتی ندارد در مجموعه‌ها رواج یافت، نیاز حضور در فضای مجازی هم پر رنگ تر شد. 

در روابط عمومی الکترونیک دیگر از کاغذ استفاده نمی‌شود و شاید وجه تمایز اصلی روابط عمومی الکترونیک  و روابط‌‌عمومی سنتی به لحاظ شکلی در همین نکته پنهان باشد. و نیاز هر روابط عمومی ابزار است و ابزارها برای رسیدن به اهداف مجموعه کمک شایانی می‌کنند. 

امروزه اینترنت کار روابط عمومی‌ها را آسان تر کرده و کاربران فضای مجازی به واسطه استفاده از سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با سرعت بیشتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند.

یکی از مزیت های اصلی روابط عمومی‌های امروزی یا به عبارتی روابط عمومی الکترونیک، تعاملی بودن ارتباطشان با کاربران است.

با رونق سایت‌های کسب‌وکارهای حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی،نیاز یک روابط عمومی با مهارت‌های بازاریابی در فضای مجازی برای تاسیسات روز به روز مهم‌تر می‌شود.

نقش روابط عمومی در توسعه کسب‌وکار‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی

این روز‌ها مدیر هر مجموعه ای در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی برای بازاریابی و جذب مشتری، می‌بایست اطلاعات بروز مجموعه خود را در دسترس کاربران اینترنت قرار دهد، اما به دلیل اینکه شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها دارای هوش مصنوعی بوده و روز به روز شاهد تغییرات بسیار زیادی در آن‌ها هستیم، هر مجموعه نیازمند فردی خبره به عنوان روابط عمومی است.

روابط عمومي ،نقشي بسيار مؤثر دربهبود وضعيت هر مجموعه‌ای دارد و به هر نحوی ايجاد تعامل سازنده در درون و برون مجموعه از وظایف آن است.

اگر بخواهیم روابط عمومی هر مجموعه‌ای درحد مطلوب فعالیت کند، بايستي در درجۀ اول جايگاه روابط عمومی تثبيت و تقويت شود و در مراحل بعد تدوين ساختار و اساسنامه روابط عمومي،داشتن نيروی كافي براي انجام وظایف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهاي نوين ارتباطي مورد توجه قرار گيرد.

یکی از مولفه‌های مهم در روابط عمومی، داشتن نیروی خبره و ماهر است، چرا که نیروی ماهر با داشتن کم‌ترین تجهیزات و ابزار‌ها بیشترین خروجی را برای توسعه کسب‌و کار مجموعه بعمل می‌آورد.

کارشناس روابط عمومی با توجه به مسئولیت‌های محوله به او نیازمند برخی ویژگی‌ها از قبیل مهارت فنی، دانش ومهارت تخصصی، سوابق تجربی موفق، توانمندي هاي فردی، اخلاق و منش متناسب و احساس تعهد نسبت به مجموعه و جامعه است. 

فرد شاغل در روابط عمومی می‌بایست توانمندی های فردی نظير پژوهش افكار عمومی، سخنوری، قدرت بيان، قلم توانا، توانمند درتجزيه و تحليل مسائل، دارای سعه صدر كه درپرتو آنها بتواند تعامل مطلوب و مؤثری را در روابط سازمانی برقرار كند را داشته باشد. 

روابط عمومی، درگاه مجموعه بین درون سازمان و مخاطبان است و نیز راهنماي خوبی برای مخاطبان است و بین رضایت مخاطبان و پایداری مجموعه ارتباط مستقیمی وجود دارد.

امروزه هر فردی برای خرید یا استفاده از خدمات هر کسب و کاری در مرحله اول بدنبال دریافت اطلاعات لازم از سایت‌های معتبر یا شبکه‌های اجتماعی است و روابط عمومی هر مجموعه‌ ای این وظیفه را دارد که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را آماده و به هر نحوی در بستر اینترنت قرار دهد. 

به هر حال جامعه امروزی با پیشرفت تکنولوژی همراه بوده و این در حالی است که برخی کسب‌وکارهای حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی فاقد روابط عمومی بوده و از دید مخاطبان اینترنت و شبکه های اجتماعی دور هستند و  داشتن روابط عمومی در مجموعه آغاز توسعه کسب‌وکار هر مجموعه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان