کد خبر: ۱۴۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد:

چندین هکتار از ارتفاعات پل گچی طعمه حریق شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات پل گچی در انتهای شهرک خوشرو چندین هکتار از مراتع را طعمه حریق کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی قانع با اشاره به اینکه ساعت ۱۲:۴۳دقیقه روز گذشته گزارش آتش‌سوزی در ارتفاعات حوالی پل گچی از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد، اظهار کرد: به علت گستردگی حریق تیم اطفا از ایستگاه‌های ۱۴ ، ۵ و ۳ به همراه ۱۸ آتش نشان و تجهیزات مخصوص خود را به محل حادثه رساندند.

چندین هکتار از ارتفاعات پل گچی طعمه حریق شد

چندین هکتار از ارتفاعات پل گچی طعمه حریق شد

وی با بیان اینکه این حریق در مساحت زیادی از  مراتع به دلیل شعله باز در مجاورت پوشش گیاهی خشکیده ایجاد شده و با توجه به استعداد محیطی محل حادثه، شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت، افزود: پس از رسیدن به محل، به دلیل شرایط، ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله‌ها از طریق خودروهای عملیاتی، تیم اطفا حریق با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه استعداد محیطی محل هر لحظه شعله‌های حریق گسترده‌تر و اطفای آن را برای تیم عملیاتی دشوارتر می‌شد، اظهار کرد: آتش‌نشانان با تلاش همه جانبه خود ، بعد از ۵ ساعت تلاش بی‌وقفه، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.

چندین هکتار از ارتفاعات پل گچی طعمه حریق شد

علت حریق در دست بررسی است.

وی در خصوص حریق در مراتع و زمین‌های خالی هشدار داد و گفت: با افزایش دما گیاهان خودرو و فصلی پوشیده شده در ارتفاعات و تپه‌ها خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی می‌شود که مستعد آتش‌سوزی بوده و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار حریق می‌شوند.

آسیب زدن به طبیعت، آسیب وارد کردن به خود ما است، با توجه به حریق های متعدد مربوط به مراتع در چند روز گذشته شهروندان باید بیش تر از قبل در حفظ منابع طبیعی دقت کرده و ناایمنی ها مربوط به حریق باغات و فضای سبز را در جهت کاهش حوادث به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: پل گچی ، شیرازه ، شیراز ، حریق
نظرات بینندگان