کد خبر: ۱۴۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کمک ۳۸۵ میلیون تومانی خیران فارس در طرح یادگیری محلی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: خیران استان فارس در طرح پیوند سواد و زندگی در استان فارس ۳۸۵ میلیون تومان کمک کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از طرح‌های موفق در حوزه سواد آموزی طرح پیوند سواد و زندگی است که این طرح در هفت شهرستان و ۱۲ مرکز یادگیری محلی استان فارس انجام می‌گردد و در همین راستا خیرین استان مبلغ ۳۸۵ میلیون تومان را به صورت وام و مشارکت به مراکز مجری این طرح کمک کرده‌اند که بایستی از این خیرین محترم به نحو شایسته تقدیر و تشکر به عمل آید.

بهزاد نوروزی چگینی، مهمترین شرح وظایف سوادآموزی شناسایی، احصاء، جذب و آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سوادعنوان کرد و افزود: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، نود و هفت درصد مخاطبان سوادآموزی یعنی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال از نعمت سواد برخوردار شدند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲ هزار نفر جذب فعالیت‌های سواد آموزی شده‌اند که بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه مشخص شده از طرف سازمان برای استان فارس تحت پوشش قرار گرفته است.

چگینی ادامه داد: یکی از کار‌های مهم و مثبتی که هر ساله قبل از شروع فرآیند جذب در حوزه سواد آموزی فارس صورت می‌گیرد برگزاری جلسات تخصصی با حوزه ابتدایی و مدیران مدارس ابتدایی در راستای شناسایی و جذب افراد و اولیای بی‌سواد است که این مسئله کمک شایانی به مبحث جذب می‌کند.

وی گفت: برای نظارت بر فرآیند جذب هر دو هفته یکبار آمار جذب هر منطقه و شهرستان در فضای مجازی که مدیران و رؤسای مناطق و شهرستان‌ها نیز در این گروه‌های مجازی حضور دارند به اشتراک گذاشته می‌شود تا رؤسا و مدیران شاهد روند و فرایند جذب سواد آموز در شهرستان‌ها و مناطق خود باشند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در زمان فرایند جذب، و بینار‌های آموزشی در استان فارس به صورت قطبی برگزار می‌شود تا ادارات، پیشنهادات و تجارب مثبت خود را در حوزه جذب به اشتراک بگذارند و همچنین مشکلات جذب نیز در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان