کد خبر: ۱۴۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

مشکلات مالی مانع افتتاح جاده ارسنجان – خبریز

معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی فارس گفت: قسمتی از راه اصلی سعادت شهر – ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به پایان رسیده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سید مصطفی تقوی معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی فارس گفت: قسمتی از راه اصلی سعادت شهر - ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۳ کیلومتر که محور ارسنجان – خبریز معروف است به اتمام رسیده، ولی برای بهره برداری نیاز به ۴ دوربرگردان دارد که به دلیل مشکلات مالی ساخته نشده است.

وی افزود: این محور نیاز به ساخت حدود ۷ کیلومتر نیوجرسی دارد که با توجه به مطالبات ۲۵۰ میلیارد ریالی پیمانکار از این طرح، ادامه عملیات اجرایی تعطیل شده است.

 تقوی با بیان اینکه علاوه بر مطالبات پیمانکار برای ایمن سازی و ساخت دوربرگردان‌های این محور نیاز به ۱۵۰ میلیارد ریال است، گفت: پارسال پیگیری‌های زیادی برای تامین اعتبار این طرح انجام و قول‌هایی نیز داده شد که متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهارداشت: در جلسه شورای ترافیک استان که ماه گذشته برگزار شد این محور مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد بهره برداری از محور فوق بدون بدون ساخت دوربرگردان و نیوجرسی انجام نشود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: امسال برای تامین اعتبار مورد نیاز پیگیری‌هایی شامل تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار سال ۱۴۰۰ در نوبت اول و استفاده از وام ماده ۵۶ قانون الحاق در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی پیگیری‌ها به نتیجه برسد و مشکل اعتباری طرح حل و فصل شود.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها: ارسنجان ، نیریز ، شیرازه ، جاده
نظرات بینندگان