تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ستاد علوم پزشکی شیراز به جرگه دانشمندان پُر استناد جهان پیوست

دکتر یونس قاسمی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز به جرگه یک درصد برتر دانشمندان پُراستناد جهان پیوست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه مِی سال ۲۰۲۱ میلادی، در نظام رتبه‌بندی Essential Science (ESI)Indicators، نام دکتر یونس قاسمی، استاد این دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان پُر استناد جهان، قرار گرفته است.

عباس رضائیان‌زاده با تبریک این موفقیت و سپاس از تلاش های علمی دکتر یونس قاسمی، گفت: مبنای رتبه بندی بین المللی طلایه داران دانش(ESI)، گردآوری و واکاوی اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادها در پایگاه علمی Web Of Science است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و با شمارش تعداد استناد به پژوهش های محققان جهان در ۱۰سال پیش، پژوهشگران در ۲۲رشته علمی، طبقه بندی می شوند و این رتبه بندی هر دو ماه یکبار روزآمد می شود.

رضائیان‌زاده با اشاره به افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزیده شدن تعدادی از اساتید این مرکز علمی مهم کشور و منطقه به عنوان دانشمندان برتر جهان از سال های پیش تا کنون، ابراز امیدواری کرد تا با حرکت فزاینده و شتابان ارتقای کیفیت مقالات علمی اعضای هیات علمی، در سال های آینده نیز شاهد کسب این دستاوردهای علمی باشیم.

دکتر یونس قاسمی، استاد زیست فناوری دارویی از گروه آموزشی بیوتکنولوژی دارویی و مرکز تحقیقات دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

انتهای پیام/ع/ر