کد خبر: ۱۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کمبود آب در سرچهان بوانات

کم توجهی مسئولان آب فارس به کمبود آب در شهرستان سرچهان بوانات باعث گلایه مردم شده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، چند سالی است که خشکسالی‌های مداوم زنگ خطر بحران بی آبی را در کشور به صدا در آورده است.

مردم  ۳۱ هزار نفری سرچهان در پی تشدید مشکل کم‌آبی و بی توجهی مسئولان آب استان فارس، با ارسال نامه، تماس تلفنی و تجمع در فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی به وضعیت کم آبی و معضل آب  آشامیدنی این شهرستان شدند.

ابراهیم رحیمی فرماندار شهرستان سرچهان با اشاره به نبود حضور تعدادی از مدیران استانی در این شهرستان تازه تأسیس  گفت: در این دو سالی که سرچهان به عنوان شهرستانی جدا از بوانات مستقل شده است مدیران استانی  یک بار هم به این شهرستان سفر نکرده اند.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان سرچهان تصریح کرد: مسئولان آب و فاضلاب استان حتی یک بار هم در این شهرستان حضور نیافته اند و مشکلات بی آبی این مردم را مشاهده نکرده اند، با این اوصاف چگونه می‌خواهند مشکلات مردم این شهرستان را حل کنند.

رحیمی، ادامه داد: بی توجهی به کم آبی شهرستان سرچهان باعث به وجود آمدن موجی از نارضایتی‌ها در بین شهروندان، امام جمعه و مسئولان سرچهان شد.

وی ، اضافه کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور،شیوع کرونا و در پیش بودن انتخابات از مسئولان بالادستی تقاضا می شود با پیگیری وارائه راهکار مناسب برای رفع تنش آبی در  شهرستان سرچهان از بروز تنش‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

 شهر کره‌ای مرکز شهرستان سرچهان دارای یک حلقه چاه آبی بوده که با توجه به رشد روز افزون جمعیت و کاهش منابع آبی در این شهرستان در زمره شهرستانهایی قرار گرفته که با تنش آبی شدید روبرو شده است.

با توجه به پیگیری‌های رحیم زارع نماینده مردم شهرستانهای آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در جذب اعتبار برای حل معضل کم آبی سرچهان از محل اعتبارات مناطق محروم و اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی از سوی فرماندار این شهرستان به این موضوع، تا کنون هیچ اقدامی از سوی نهادهای مربوطه برای رفع مشکل بی آبی سرچهان انجام نشده است.

انتهای پیام/ع/ر
منبع: مهر
نظرات بینندگان