کد خبر: ۱۴۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

افراد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند/ تزریق ۱۷۴ هزار دوز واکسن

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مراجعه نکردن افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا موجب افزایش آمار بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فارس شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مراجعه نکردن افراد علامت دار و مشکوک به بیماری کووید۱۹ به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) موجب افزایش آمار بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان شده است.

مهرزاد لطفی دلیل اینکه بسیاری از مبتلایان با وضعیت وخیم جسمی که در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند را دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی دانست و هشدار داد: افرادی که دارای علائم هستند، پیش از آنکه دیر شود لازم است به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) مراجعه کنند تا اقدامات لازم درمانی برای آنان به سرعت انجام شود.

وی با بیان پیگیری‌های سفر روز گذشته در وزارت بهداشت نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه بالاترین آمار تزریق واکسن کووید ۱۹ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مربوط به شیراز است، به دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، سهمیه ارسالی واکسن مجموعه سلامت فارس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از تزریق ۱۷۴ هزار دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم فارس خبر داد.

لطفی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ طی ماه‌های اخیر به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مجموعه سلامت فارس در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تلاش شبانه روزی تیم‌های واکسیناسیون استان، از ابتدا دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیشترین آمار تزریق واکسن را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه با اشاره به پایان موجودی سهمیه دریافتی واکسن از وزارت بهداشت، ادامه داد: با توجه به دریافت سهمیه جدید واکسن، برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس برای افراد ۷۵ سال به بالا در استان آغاز و به مرور در زمان‌های پیش بینی شده به افراد اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ع/ر

برچسب ها: واکسن ، شیرازه ، کرونا
نظرات بینندگان