کد خبر: ۱۴۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

کمبود نیرو عامل به پایان نرسیدن انتظاری یازده ساله موزه مشاهیر

ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس پس از ۱۱ سال انتظار با کمبود نیرو رو به رو است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سرپرست نظارت پروژه باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس گفت: باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس جز طرح‌های بزرگ است که برای این طرح‌ها باید روزانه بیش از ۱۰۰ مهندس، تکنسین، استادکار و کارگر مشغول به کار باشند.

امیرآبادی افزود: به دلیل کمبود اعتبار، روزانه ۲۰ نفر و یا حتی کمتر در این دو طرح مشغول کار هستند که ناشی از کمبود اعتبار است و در پی آن طرح کند پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باغ موزه مشاهیر با ۱۹ هزارمتر مربع زیربنا ۷۰ درصد پشرفت فیزیکی و موزه منطقه‌ای فارس با ۳۰ هزار متر مربع زیربنا ۵۰ درصد پیشرفت دارد افزود: برای تکمیل این دو موزه بزرگ تا اواخر تیرماه سال ۱۴۰۱ باید ماهانه ۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شود.

ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس قرار بود سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس هم به نیاز اعتباری ساخت باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود با تامین و تخصیص اعتبار، این طرح‌ها هرچه سریع‌تر به پایان برسد تا با تکمیل مجموعه فرهنگی شیراز، به ظرفیت گردشگری استان افزوده شود.

معینی افزود: در باغ موزه مشاهیر علاوه بر بخش‌های مختلف و ایجاد فضا‌های نمایشی و آموزشی و اداری، فضا‌هایی برای نصب سردیس‌های ۴۸ شاعر هم طراز خواجه حافظ شیرازی هم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در موزه‌های مختلف استان فقط ۵ هزار شیء تاریخی و باستانی نگهداری می‌شود ادامه داد: با پایان ساخت موزه منطقه‌ای فارس می‌توان علاوه بر این اشیا، ۲۰ هزار شیء تاریخی و باستانی نهان در گنجینه‌ها را به نمایش گذاشت.

باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس، در کنار باغ جهان نما و شمال آرامگاه حافظ در حال ساخت است.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان