کد خبر: ۱۴۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

اختصاص ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات/ گذر فرهنگ و هنر شیراز مردادماه افتتاح می‌شود

مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر گفت: ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار‌هایی که در گذر فرهنگ و هنر شیراز واقع در محله سنگ سیاه حضور پیدا کنند تخصیص یافته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امین عارف‌نیا در نشست هم‌اندیشی با فعالان کسب و کار فرهنگ و هنر شیراز با بیان اینکه گذر فرهنگ و هنر شیراز در محله سنگ سیاه مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد و کسب و کار‌های این حوزه در این گذر مستقر می‌شوند، گفتت: ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار‌هایی که در این گذر حضور پیدا کنند تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه سقف این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان و کارمزد آن ۴ درصد است و بازپرداخت آن از ۳۶ ماه شروع و به فراخور شرایط طرح در خصوص بازپرداخت آن با صندوق کارآفرینی امید تفاهم می‌شود گفت: تضامین پرداخت این تسهیلات را صندوق کارآفرینی امید تعیین می‌کند.

مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که ۶۰ کسب و کار در گذر فرهنگ و هنر شیراز واقع در محله سنگ سیاه از این تسهیلات بهره‌مند شوند، عنوان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید مستندات و ایده اولیه طرح خود را به شورای حمایت از کسب و کار فرهنگی فارس که در اداره‌کل ارشاد است ارائه دهند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پذیرفته شده در این شورا برای بررسی به تهران ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از ارزیابی طرح‌هایی که نهایی شوند به صندوق هنر معرفی و از طریق صندوق هنر به صندوق کارآفرینی امید منعکس می‌شود.

عارف‌نیا با اشاره به شرایط سختی که هنرمندان به دلیل تبعات بیماری کرونا دارند، گفت: همه این تلاش‌ها و پرداخت تسهیلات برای کمک به هنرمندان است و از آنجا که بضاعت دولت، شهرداری وصاحبان کسب و کار محدود است باید این بضاعت‌ها کنار هم گذاشته شود تا فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه جای جای شیراز توانایی دارد که به گذر فرهنگ و هنر تبدیل شود و باید به فضا‌های تاریخی و بافت تاریخی شیراز روح بخشید، عنوان کرد: با مشارکت فعالان عرصه هنر و فرهنگ می‌توان گردشگران داخلی و خارجی را به بافت محله سنگ سیاه علاقه‌مند کرد و امید است که این محله با برنامه‌ریزی صحیح به سمتی برود که به عنوان اقامتگاه و محل گشت و گذار گردشگران داخلی و خارجی مطرح شود.

مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر با بیان اینکه پرونده‌هایی که ارسال شده است برای دریافت تسهیلات باید دارای شرایط لازم و ایده‌های خلاق باشند، گفت: با توجه به اهمیت بافت تاریخی شهر شیراز رقم تسهیلاتی که به گذر فرهنگ و هنر شیراز تعلق گرفته به اندازه تسهیلاتی که به کل کشور تخصیص یافته است.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز اظهار داشت: ۱۰۱ پرونده برای دریافت این تسهیلات به وزارت ارشاد ارسال شده که بخشی از این پرونده‌ها مربوط به کسب و کار‌های خارج از گذر فرهنگ و هنر است.

وی از افزایش سهم فارس در تسهیلات تحفه خبر داد و گفت: سهم فارس از این تسهیلات ۷ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته است و این در حالی است که ۴۰۰ نفر در استان متقاضی دریافت این تسهیلات هستند و جمع رقم درخواستی آن‌ها ۱۳۰ میلیارد تومان است.

سهرابی با بیان اینکه این تسهیلات کمکی برای تثبیت و حفظ شرایط هنرمندان در این شرایط بد اقتصادی است، افزود: با توجه به خسارت‌هایی که در این دو سال اخیر به حوزه فرهنگ و هنر وارد شده امیدواریم با همکاری شهرداری تاریخی شیراز و راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در محله سنگ سیاه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که بدون هنرآفرینی و تولید آثار و دستاورد‌های اهالی فرهنگ و هنر تسهیل‌گری نهاد‌های فرهنگی قابل اجرا نیست.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان