کد خبر: ۱۴۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

اهدای تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به همت بانک قرض الحسنه مهر ایران ۸۶۱ مورد اقلام و تجهیزات پزشکی به حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهداء شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معاون بهداشت و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تقدیر از همراهی و مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف به ویژه بانک قرض الحسنه مهر ایران با حوزه سلامت در مسیر مقابله با بیماری کووید۱۹، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مهار و پیشگیری از کروناویروس و برگزاری نشست‌های روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، ارائه داد.

عبدالرسول همتی با اشاره به اهدای ۸۶۱ قلم تجهیزات پزشکی شامل کپسول اکسیژن، پالس اکسی متر، ترمومتر و دستگاه‌های UV ضدعفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان، این اقدام بانک قرض الحسنه مهر ایران را حرکتی ارزشمند خواند.

وی اضافه کرد: اگرچه بار‌ها در طول دوران کرونا از سوی خیرین و بعضی از سازمان ها، نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اقداماتی مشابه انجام شده، اما این حرکت ارزشمند و همراهی و همدلی با مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان بسیار روحیه دهنده است.

معاون بهداشت دانشگاه، همکاری‌های بین بخشی در کشور و استان فارس را باعث غرور و افتخار و مایه ایجاد امید در مدافعان سلامت برای مقابله با این بیماری دانست و اظهار کرد: با درایت رییس دانشگاه و مجموعه سلامت استان، اقدامات خوبی در راستای مهار و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فارس انجام شده است.

همتی همچنین همراهی مردم فارس با کادر درمان را بی نظیر خواند و افزود: این همراهی‌ها سبب می‌شود تا مدافعان سلامت با انرژی مضاعف با بیماری کووید۱۹ مقابله کنند.

مدیر شعب استان فارس بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این آیین با تقدیر از مجاهدت مدافعان سلامت در بحران شیوع کروناویروس گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، با توجه به مسوولیت‌هایی که دارد و در راستای خدمات اجتماعی خود و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام‌های موثری در نقاط مختلف کشور برداشته است.

بهزاد شمس الدینی با ارائه گزارشی از اقدامات این بانک در سطح کشور از جمله اختصاص ۱۵ هزار دستگاه تجهیزات پزشکی در سراسر کشور به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال از محل وجه التزام دریافتی، در قالب طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» برای کمک به حوزه سلامت و مدافعان سلامت کشور و بهبود و رفع بیماری کووید۱۹، هدف از تمام این اقدامات را خدمت به مردم جامعه با همراهی مدافعان سلامت دانست.

وی اضافه کرد: از این اقلام پزشکی، ۸۶۱ مورد به استان فارس اختصاص یافته است که به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز، فسا، جهرم، لار و گراش اهدا می‌شود.

مدیر شعب استان فارس بانک قرض الحسنه مهر ایران، ارزش ریالی تجهیزات پزشکی اختصاص یافته به استان فارس از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران را بالغ بر پنج میلیارد ریال عنوان کرد که برای کمک به مقابله با بیماری کووید۱۹ به حوزه سلامت فارس ارائه می‌شود.

شمس الدینی همچنین از اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت اصول بهداشتی از سوی کارکنان و مراجعان این بانک در استان فارس برای همدلی و همکاری با مدافعان سلامت خبر داد و گفت: در همین راستا بیشتر خدمات بانکی مانند افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام می‌شود تا کمکی به ارتقا و بهبود سلامت جامعه باشد و زمینه‌های انتقال بیماری در جامعه کاهش یابد.

انتهلی پیام/ع/ر
نظرات بینندگان