کد خبر: ۱۴۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رحیمی:

توانمندی فارس در کشاورزی با حضور در نمایشگاه‌ها معرفی شود

استاندار فارس با بیان اینکه کشاورزی ما در حال حرکت به سمت و سوی علمی شدن هر چه بیشتر است، گفت: با ارائه محصولات کشاورزی در نمایشگاه‌ها، توانمندی‌های استان فارس را به جا‌های مختلف در کشور و خارج از کشور معرفی کنیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  عنایت اله رحیمی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی کشاورزی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس در شیراز برپا شده است، بیان کرد: خوشبختانه شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه شرکت‌های دارای برند و مجربی هستند و محصولات خوبی را اراِئه کرده اند.

وی افزود: این نمایشگاه شامل موضوعات مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی، نهاده ها، ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات کشاورزی است و در همه زمینه‌ها آخرین تکنولوژی و آخرین دستآورد‌های علمی ارائه شده توسط ۱۲۲ شرکت داخلی است که جلب توجه می‌کند.

استاندار فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه ارائه ماشین آلات کشاورزی اعم از کمباین، تراکتور و سمپاش‌هایی که در واقع می‌توانند به توسعه کشاورزی و همچنین نهاده‌ها کمک کنند، بسیار مورد نیاز کشاورزان است.

رحیمی ادامه داد: همچنین ارائه انواع جالیزی، صیفی جات و مواردی از این قبیل و سموم دفع آفاتی که نیازمند یک کار علمی و دانش بنیان است در این نمایشگاه کار شایسته و مناسبی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی ما در حال حرکت به سمت و سوی علمی شدن هر چه بیشتر است، تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که کشاورزی ما استمرار پیدا کند و کشاورزان ما بتوانند سود و صرفه اقتصادی لازم را داشته باشند، حتما نیازمند این هستیم که از علم و تکنولوژی استفاده کنند.

رحیمی با تقدیر از برگزارکنندگان هفدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی کشاورزی گفت: قطعا رسالت نمایشگاه معرفی دستاورد‌های جدید به تولیدکنندگان و همچنین مصرف کنندگان بخش کشاورزی است و امیدواریم این نمایشگاه در توسعه بخش کشاوری استان موثر باشد و در آینده با برگزاری نمایشگاه‌های دستاورد‌های کشاورزی بتوانیم محصولات کشاورزی را هم عرضه کنیم تا توانمندی‌های استان را به جا‌های مختلف در کشور و خارج از کشور معرفی کنیم.

استاندار فارس در خصوص کمک دولت و استانداری به بخش کشاورزی نیز گفت: دولت برابر قانون بودجه به منظور توسعه آبیاری‌های نوین و تحت فشار در زمینه کاشت محصولات کم آب بر و وریته‌ها و گونه‌های مقاوم با خشکسالی و اقلیم استان و همچنین در زمینه خرید کمباین، تراکتور و ادوات و ماشین آلات کشاورزی تسهیلاتی را از طریق بانک کشاورزی و هم مجموعه دیگر بانک‌ها با شرایطی که در قانون است در خدمت کشاورزان قرار می‌دهد تا کشاورزان بتوانند از این دستاورد‌های جدید استفاده مطلوب تری را داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

نظرات بینندگان