کد خبر: ۱۴۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آوای آرامش«شیرازه»۱۸-

اتفاقات تلخی که پشت نقاب مسافربرهای شخصی رقم می‌خورد

پشت نقاب مسافربرها يا مسافربرنماها حوادث تلخ و ناگواری در قالب مسافركشی با خودروی شخصی رقم می خورد که گاه بنیان یک خانواده را از هم می پاشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، «آوای آرامش شیرازه» سلسله موارد دردودل‌ و مشاوره و تحلیل‌های مرکز مشاوره فارس است که تقدیم مخاطبان گرانقدر می‌شود.

اشتباه احمقانه

زن جوانی به مركز مشاوره فرماندهی انتظامی استان فارس مراجعه و با نگاهی ملتمسانه رو به مشاور  گفت: خواهش می‌کنم به من كمك كنيد، زندگي ام در خطر است، به خاطر يك اشتباه احمقانه ممكن است شوهرم و دو پسرم را از دست بدهم.

در اين لحظه ديگر نتوانست خودش را كنترل كند و شروع به گريه كرد.

 مشاور او را دعوت به آرامش نمود و از او خواست ماجرا را از ابتدا تعریف کند.

 زن جوان که از شدن گریه توان صحبت کردن نداشت، بریده بریده شروع به حرف زدن کرد و رو به مشاور گفت: برای خريد از خانه بيرون رفته بودم، از زماني كه از منزل خارج شدم، ذهنم درگير افكار مشوش و اختلاف با همسرم بود، بی انگيزه مسير خريد را می گذراندم، از فكر كردن به چیزهای بی محتوا خسته شدم و تصميم گرفتم به خانه بازگردم. 


همان لحظه يك اتومبيل شخصی کنارم ایستاد و بوق زد، من بدون هيچ توجهی به راننده و نوع ماشين سوار شدم، مسير رسيدنم به منزل طولانی بود به همين خاطر از راننده خواستم مرا به صورت دربست به منزل برساند.

 کم کم متوجه شدم كه راننده نوع رفتارش متفاوت شد ولی من غرق در افكار خودم بودم، تصميم گرفتم با دوستم تماس بگيرم تا حال و هوای ذهني ام عوض شود. 

مشغول صحبت كردن با دوستم شدم و آنقدر گرم حرف زدن شدم كه فراموش كردم در ماشين فردي غريبه نشسته ام. در بين صحبت هايم حسابی از شوهرم و مسايل زندگی مشتركمان شكايت كردم و حرف های نامناسبی در مورد شرايط زندگي ام زدم.


 همان موقع به دوستم گفتم می خواهم خط موبايلم را تغيير دهم و شماره جديدم را به او گفتم تا اگر دوباره با من كاری داشت با شماره جديدم تماس بگيرد.


 با حال روحی بد و در حالی که گریه می‌کردم از ماشين آن فرد غریبه پياده شدم و كرايه را دادم، اتفاق خاصی هم نيفتاد، ولی چند روز بعد از آن يك مزاحم مرتب با شماره جديدم تماس می گرفت و قطع می كرد و يا اينكه پيام های خيلی بدی می داد.

 حسابی به اين قضيه مشكوك شده بودم چون كسی شماره جديد من را نداشت، كلافه شده بودم برای همین تا مدتي به او جواب نمی دادم، اما اين مزاحم انگار دست بردار نبود تا اينكه يك روز وقتی تماس گرفت گوشی را برداشتم و خواهش كردم دست از سر من بردارد.

 يك دفعه شروع به تهديد كرد و عنوان نمود كه صدای ضبط شده از من دارد. ابتدا خيلی عصبانی شدم، فكر كردم شايد كسی از دوستان همسرم باشد و از جانب همسرم تماس می گيرد چرا كه همسرم مدام مرا متهم می کرد به این كه تو مسايل زندگی مشتركمان را به خانواده ات  می گویی.


 سريع گوشی را قطع كردم، ولی وقت كمی آرام شدم، ديدم كسی شماره جديد مرا ندارد. با نگرانی مضاعفی با آن شماره تماس گرفتم و به او گفتم به تو هيچ ربطی ندارد كه من درباره شوهرم چه می گويم و از او خواستم خودش را معرفي كند ولی او پاسخي نداد و گوشي را قطع کرد. 

هرچه تماس گرفتم جواب نداد، من هم گوشي خودم را خاموش كردم، شب كه گوشي را روشن كردم بلافاصله يك پيام از طرف آن مزاحم آمد كه آدرس منزلم را نوشته بود و در انتهاي پيامها و درخواستهای نامتعارفش، بخشي از صداي ضبط شده ي خودم را برایم ارسال کرده بود.


چند روز گذشت و حال و روز خوبی نداشتم، تا اينكه ديروز يكي از خواهرانم به منزلمان آمد و وقتي اوضاع آشفته مرا ديد، آنقدر اصرار كرد كه موضوع را با او در ميان گذاشتم، حسابي ناراحت شد و برای حل مشکلم مركز مشاوره آرامش پلیس  را به من معرفي كرد و امروز هم با اصرار من را به اينجا آورد تا کمکم کنید.


 زن جوان که هنوز صدای هق هق گریه اش باعث می‌شد جملات آخرش را آرام تر بیان کند با نگاهی سرشار از پشیمانی و صدایی لرزان گفت: هيچ چاره ای ندارم، به خاطر فرزندانم و زندگی ام به من كمك كنيد چون مطمئنم اگر شوهرم متوجه شود حاضر نيست يك ثانيه مرا در خانه اش نگه دارد.

از طرفی دو فرزندم وقتي بزرگ شوند چه فكري در مورد من خواهند کرد؟


نظريه كارشناسی

مرضيه خداهمتی كارشناس مرکز مشاوره پلیس فارس که با دقت حرف های زن را شنید او را به آرامش دعوت کرد و گفت: خانواده، كانون اجتماعی و مبدأ بروز عواطف انسانی و روابط و تعاملات بين فردی است. 

وی افزود: سلامت هر جامعه وابسته به سلامت خانواده است، خانواده در برآورده كردن نيازهاي افراد از اهميت بالايي برخوردار است.

خداهمتي با بیان اینکه  توجه به كيفيت روابط اعضاي خانواده و احساسي كه هر فرد نسبت به آن دارد، مي تواند در ارتقاي آن نقش موثري داشته باشد، اظهار کرد: خانواده با ازدواج يك زن و مرد و در ادامه با تولد فرزندان شكل مي گيرد، اگر نيازهاي افراد در خانواده تامين نگردد و روابط بين فردي به خوبي شكل نگيرد، هركدام از اعضاي خانواده به راحتي مي توانند درگير آسيب ها و خطرات اجتماعي شوند.

این کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس در ادامه تصریح کرد: در خانواده سالم، اعضاي خانواده نه تنها به نيازهاي مادي و زيستي، بلكه به نيازهاي معنوي، روحي و رواني يكديگر نيز توجه مي كنند، اما متاسفانه در مورد مذكور كاملاً مشاهده مي گردد رابطه بسيار سرد و خشكي بين زوجين برقرار است و هيچ يك از زوجين نمي توانند نيازهاي عاطفي يكديگر را تامين كنند و همين مساله زيربنايي براي ايجاد مشكل شده است. 

خداهمتی ادامه داد: پشت نقاب مسافربرها يا مسافربرنماها(اين واژه ها تفاوت چنداني با هم ندارند)  حوادث تلخ و ناگواري در قالب مسافركشي با خودروي شخصي رقم مي خورد که گاه بنیان یک خانواده را از هم می پاشد.

 وی با تاکید بر اینکه فعاليت خودروهاي شخصي به عنوان معضلي در بخش حمل و نقل درون شهري و بين شهري محسوب مي گردد، اظهار کرد: خوش باوري، اعتماد بي جا و بي اعتنايي به هشدارها از جمله عواملي هستند كه باعث افزايش ايجاد ناامني و بروز آسيب هاي اجتماعي مي شود، در واقع استفاده از خودروهاي شخصي زمينه هاي سوء استفاده را براي مسافرين ايجاد مي كند لذا مسافران به خصوص مسافران زن می بایست به هیچ عنوان از خودروهای شخصی استفاده نکنند و زمانی که در خودرو سوار می شوند، از صحبت کردن در مورد زندگی شخصی خود برای راننده، سرنشینان و.... خودداری کنند تا شاهد اتفاقات و حوادث تلخ و ناگوار نشوند.  

مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس در زمينه های خانوادگی‌، اجتماعی، ازدواج، حقوقی، روانشناسی، تربیتی، مددکاری اجتماعی و... آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان می باشد. 

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان