کد خبر: ۱۴۶۷۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز؛

حضور در انتخابات مایه یاس دشمنان و مشارکت در عرصه‌های سیاسی کشور است/ در لیست بندی‌ها دخالتی ندارم

آیت الله دژکام گفت: رای دادن باعث می شود تا مملکت از شر دشمنان ایمن بماند و حضور در انتخابات مصداق مشارکت در عرصه های سیاسی کشور است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شهر شیراز با بیان اینکه خدای متعال بر تمامی اعمال ما شاهد و ناظر است، گفت: وقتی دو شاهد بر شانه راست و چپ ما برای کارهایی که کردیم شهادت می دهند باید باور کنیم ملائکه کارهای نیک و بد ما را می‌نویسند.

وی افزود: سلام کردن، احترام گذاشتن به یکدیگر، معاشرت مومنان با یکدیگر و ... همگی کار نیک و ثواب است و به گفته امام صادق(ع)، صحبت کردن دو مومن با یکدیگر موجب می شود تا پرودگار به فرشته های روی دستان آنها فرمان دهد که کنار بروند زیرا صحبت مومن با مومن همه ثواب است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه مومن با درنظر گرفتن وجودیت خداوند متعال، اظهار داشت: مومن چون می داند خداوند تمام کارهایش را می بیند، حیا دارد لذا در مسائل انتخاباتی نیز باید به همین شاهد خدا بودن توجه کرد.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس با اشاره به تعدد تصمیم گیری ها و انتخاب کردن انسان در زندگی بیان کرد: هر کاری که می کنیم یا انتخاب خیر و یا انتخاب شر است لذا انتخابگری از نگاه تعالیم دینی از ویژگی های انسان است و تفاوت ما با لیبرال دموکراسی این است که ما مسلمانان خود را در مقابل انتخاب خود مسئول می دانیم که روز قیامت باید جواب دهیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نتیجه انتخاب های ما در دنیا نیز اثر دارد و این نشان می دهد باید هر مسلمانی در انتخاب آگاهانه جدیت داشته باشد که موجب ایجاد پایه تمامی حرکت های سیاسی نیز می شود که دین با دیکتاتوری موافق نیست و تنها حس مسئولیت به افراد در مقابل انتخاب خود می دهد که یک تکلیف است.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمنان ما همواره دلسرد شده اند زیرا مردم ما همواره در انتخابات حضور پر شور داشته اند؛ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ از مهمترین جریانات انتخاباتی به شمار می رود که مردم باید به عنوان یک وظیفه دینی و وطن دوستانه به آن عمل کنند.

بنابه عقیده تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، رای دادن باعث می شود تا مملکت از شر دشمنان ایمن بماند و حضور در انتخابات مصداق مشارکت در عرصه های سیاسی کشور است و معتقدم که این در حرکت در مردم بر خلاف سیاه نمایی و تبلیغات دروغین دشمن، همواره زنده است و در حفظ نظام همفکر و همزبان هستند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخاب ما در این حوزه چهار سال آتی را برای ما رقم خواهد زد لذا تمام دلسوزان کشور و آینده خود و فرزندانشان باید با آگاهی دست به انتخاب خوبی بزنند که پشیمانی به دنبال نداشته باشد و با راهنمایی دلسوزان و فرهیختگان و علما، مردم به اتفاق نظرخوبی در این زمینه خواهند رسید تا ریاست جمهوری متدین و پای کار و انقلابی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز کم اهمیت نیست و در تاثیر گذاری اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: به تنهایی در شیراز مصوبه بودجه امسال شورای اسلامی شیراز ۶ هزار میلیارد تومان است و تصمیم گیری برای این بودجه به حضور منتخبان متدین و خدا ترس نیاز دارد.

آیت الله دژکام در پایان خطبه دوم تاکید کرد: لیست های نامزدها به عنوان لیست امام جمعه صحت ندارد و امام جمعه در این زمینه دخالتی ندارد و اینکه به نظر برسد که امام جمعه در تشخیص و انتخاب افراد دخالت کند، حقیقت ندارد و در مسئله شورای اسلامی شهر شیراز شخصا دخالتی ندارم.

پایان پیام/ح/ر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
لیست بندی شورای ائتلاف در شیراز باعث نگرانی های زیادی شده است بطور مثال آقای احمد 00000 با مدرک مرتبط با شهر سازی و سوابق مدیر کلی نوسازی در سه استان از جمله فارس انتخاب نمی شود
اما ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
0
لبست شیراز واقعا ضعیف هست، بنده خودم شاهد بودم پدر یکی از افراد لیست با تمام اعضای شورا ائتلاف تماس گرفت و در لیست قرار گرفت برخلاف چیزی که میگفتند. این افراد از شورای فعلی ضعیف تر هستند