کد خبر: ۱۴۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

شناسایی و دستگیری متخلفان شکار در فارس

روابط عمومی محیط زیست استان فارس از شناسایی شکارچی متخلف از طریق ردیابی در فضای مجازی و دستگیری ۱۲نفر متخلف شکار و شروع به شکار و زنده گیری پرنده در شهرستان اقلید خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید خبر از دستگیری ۱۲نفر متخلف شکار و شروع به شکار و زنده گیری پرنده در دو ماهه نخست امسال توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان داد.

وی افزود: از این متخلفان یک قطعه کبک شکار شده، ۵ قطعه پرنده قمری، ۳قطعه کبک زنده و ۱راس گراز شکار شده به همراه ۱۱ قبضه سلاح مجاز کشف شد.

نجاتی ادامه داد: پرونده این متخلفان به مراجع قضایی شهرستان برای سیر مراحل قانونی ارسال شده و در حال پیگیری است.

وی گفت: منطقه شکار ممنوع بصیران و منطقه شکار ممنوع کوه خرسی، تالاب کافتر، سد ملاصدرا از مناطق تحت مدیریت و حفاظت شهرستان اقلید است که امسال به جد پیگیر سطح حفاظتی منطقه شکار ممنوع بصیران هستیم، همچنین احیاء تالاب کافتر و برطرف نمودن موانع ایجاد شده در رودخانه فصلی شادکام منتهی به تالاب کافتر از برنامه‌های این اداره است.

نصرت الله دهقان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت: شکارچی متخلفی که اقدام به شکار کرده و با وقاحت کلیپ کوتاهی از اقدام مجرمانه خود در فضای مجازی منتشر کرده بود با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس به سرعت شناسایی و به پلیس فتا معرفی شد.

وی افزود: در پی شکایت این اداره کل به پلیس فتا پرونده‌ای بر علیه این شکارچی تشکیل شده و قضایا در دست پیگیری است.

دهقان تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری نزدیکی که با نیروی انتظامی و پلیس فتا برقرار شده است، هرگونه حیوان آزاری یا شکار جانوران وحشی که تصاویر آن‌ها در فضای مجازی منتشر شود را رصد کرده و متخلفان سریعاً دستگیر و به مقامات قضائی تحویل خواهند شد و هیچ‌گونه اغماضی در برخورد با شکارچیان متخلف وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان