کد خبر: ۱۴۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در پایان اردیبهشت ۱۴۰۰

کرونا بر تن ۱۴خانواده دیگر فارس رخت سیاه پوشاند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۱۴ مورد فوت جدید ناشی از کرونا، مجموع فوتی‌های این بیماری در استان فارس به چهار هزار و ۴۵۸ نفر رسید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۸۸۷ هزار و ۴۸۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۷ هزار و ۳۴۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۰۱ هزار و ۸۵۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و یک بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع  ۲۷۲ هزار و ۳۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۴۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را چهار هزار و ۴۵۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۴۸ هزار و ۵۱۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با این هشدار که حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می‌شود، از مردم خواست تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران را نیز بسیار جدی بگیرند. 

انتهای پیام/ ع

برچسب ها: کرونا ، شیرازه ، مبتلایان
نظرات بینندگان