کد خبر: ۱۴۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

حریق گسترده در بازار نجف‌آباد /۳۴ غرفه در آتش سوخت

آتش سوزی بازار شب در پارک هزار گل نجف‌آباد باعث سوختن ۳۴ غرفه و خسارات مالی گسترده ای شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش سوزی بازار شب در پارک هزار گل در ساعت ۱۴:۴۸ دقیقه به آتش نشانی نجف‌آباد گزارش می‌شود.

وی افزود: این بازار دارای ۶۷ غرفه بود که به افراد خصوصی اجاره داده شده و این مکان با لوله‌های داربست و برزنت ایجاد شده است که از آن به عنوان بازار موقت استفاده می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آتش نشانی ظرف مدت ۸ دقیقه با ۶ خودروی امدادرسانی و اطفای حریق و ۱۲ نیروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی ظرف ۱۵ دقیقه آتش را مهار می‌کنند اما در این حادثه ۳۴ غرفه دچار حریق شدند، خوشبختانه این محل بیمه بوده و کارشناسان بیمه در حال ارزیابی خسارت هستند تا برای پرداخت غرامت اقدام کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه این بازار محل فروش پوشاک و بیشتر اقلام آن قابل اشتعال بودند، افزود: این حوادث زنگ خطری است تا تمام اصول ایمنی در سیستم بازارهای روز و شب رعایت شود.

وی در خصوص علت حادثه گفت: احتمال دارد اتصال و نقص فنی در سیستم برق باعث این حریق شده باشد که بررسی‌های فنی برای مشخص شدن علت حادثه صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران همه هشدارهای لازم را به شهرداری‌ها و بخش‌های مختلف داده تا الزامات ایمنی را در جانمایی و احداث بازارهای روز و شب داشته باشند و مواردی همچون داشتن بیمه، ایمنی برق و اتصالات و رعایت الزامات آتش نشانی را رعایت کنند و حتی ایمنی لازم را در برابر تندبادها داشته باشند که در این زمینه دستورالعمل‌های لازم به طور مرتب ابلاغ شده است و ضرورت دارد نظارت‌های لازم در این باره صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه این حادثه خسارات مالی دربر داشته است، افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان