کد خبر: ۱۴۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

حمایت اداره کل استاندارد فارس در صدور پروانه از واحدهای تولیدی

مدیرکل اداره استاندارد فارس گفت: اداره استاندارد این استان در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" برای تسهیل در صدور مجوز پروانه از واحد‌های تولیدی حمایت می‌کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مرتضی رهنما، شمار آزمایشگاه‌های تست مخازن سی ان جی در فارس را ۲۰ آزمایشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: از مجموع تعداد این آزمایشگاه‌ها تعداد ۱۹ آزمایشگاه تست مخازن CNG خودرو در سطح استان مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

وی در ادامه از ثبت فعالیت ۱۲۰۰ باسکول ثبت شده در سطح استان و با اشاره به اجباری بودن نصب گواهی سلامت و صحت عملکرد استاندارد در محل کار باسکول‌ها، یادآور شد: در راستای ضوابط اجرایی سازمان ملی استاندارد و تحقیقات در زمینه اندازه‌شناسی و اطمینان از صحت عملکرد باسکول‌ها با هدف صیانت از حقوق شهروندان، سال گذشته ۸۰۰ مورد بازرسی بر عملکرد باسکول‌های ثابت استان انجام شد.

مدیرکل اداره استاندارد فارس با اشاره به اینکه سالانه یکبار از به شکل اجباری باسکول‌ها مورد نظارت قرار می‌گیرند، گفت: در حال حاضر و با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی با هماهنگی با سازمان تعاون روستایی عملکرد باسکول‌ها در سنجش محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اداره استاندارد این استان در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" برای تسهیل در صدور مجوز پروانه از واحد‌های تولیدی حمایت می‌کند، تصریح کرد: کارشناسان با بازدید از واحد‌های تولیدی موانع را در بخش استاندارد شناسایی و پیگیری می‌کنند.

رهنما با اشاره به اینکه تکلیف امسال بازرسی از ۶ هزار نازل سوخت در سطح استان است و بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها، طبق برنامه، هر ۳ ماه یکبار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۶۰۰ مورد بازرسی استاندارد از نازل‌های سوخت در فارس انجام شده است.

رهنما بیان کرد: پایش و ارزیابی از روند توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت استان مستمر است و کارشناسان اداره کل استاندارد فارس به صورت سرزده طرح نمونه‌برداری از نازل‌های سوخت را انجام می‌دهند.

مدیرکل اداره استاندارد فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد و یا هرگونه تخلف از سوی جایگاهداران سی ان جی نیز، موضوع را از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات اداره کل استاندارد استان فارس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد تولیدی در استان فارس دارای پروانه استاندارد هستند، اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون ۶۰۰ تاییدیه آسانسور از سوی اداره کل استاندارد استان صادر شده است.

رهنما، مجوز‌های پروانه اجباری و تشویقی کاربرد علامت استاندارد صادر شده در استان را ۶۳ مورد اعلام کرد و افزود: این پروانه‌ها شامل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی، پروانه استاندارد و مجوز ظرفیت خالی است.

مدیرکل اداره استاندارد فارس در خصوص نظارت بر محصولات فولادی بازار استان، با بیان اینکه مراکز تولید و عرضه و فروش میلگرد‌های فولادی دائم مورد رصد و بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند و طی چند گزارش شاهد تخلف سازنده‌های میلگرد بی کیفیت که به صورت کارگاه‌های زیرزمینی و ناشناخته در حاشیه شهر مشغول به فعالیت هستند، بوده ایم، گفت: فولاد ساختمانی به خصوص میلگرد نقش به سزایی در استحکام و مقاومت ساختمان‌ها دارد و این نگرانی وجود دارد که با توجه به افزایش قیمت‌ها، امکان سوء استفاده از محصولات نامرغوب در بازار وجود داشته باشد.

رهنما بیان کرد: در حال حاضر ۹۴ آزمایشگاه دارای گواهینامه معتبر در سطح استان وجود دارد که تاکنون به‌صورت سرزده ۲۵۰ موردبازرسی از آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

وی افزود: همچنین امسال از ۱۴ کارگاه تولید طلافروشی بازرسی سرزده و آزمون مانند عرضه نکردن مصنوعات طلا با عیاری غیر از عیار رسمی کشور و ... داشتیم که موارد جزئی مشاهده شد و تذکرات لازم داده شد، اما مورد بحرانی را شاهد نبوده‌ایم.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان