کد خبر: ۱۴۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
مختاری مطرح کرد:

اجرای سند راهبردی فرهنگ کار ارتقاء کیفیت تولید را به دنبال دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه اجرای سند راهبردی فرهنگ کار و تلاش این استان به ارتقاء سطح کیفی تولیدات منجر می‌شود، گفت: کارگران، کارفرمایان و حاکمیت سه رکن اصلی اجرای این سند راهبردی در فارس هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سهراب مختاری در خصوص اجرایی کردن سند راهبردی فرهنگ کار در واحد‌های تولیدی و کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در فارس، گفت: سند فرهنگ کار و تلاش فارس در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه و مصوب شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقا فرهنگ کار در استان با وجود تحریم و قاچاق کالا، عنوان کرد: برای تولید اجناس و کالا‌های باکیفیت و متناسب با خواست بازار داخلی و خارجی باید فرهنگ کار در سطح جامعه ارتقا پیدا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به موضوع انتخابات پیش رو و تاثیر انتخاب افراد اصلح و شایسته در پیشبرد اهداف اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: کارگران، کارفرمایان و حاکمیت سه ضلع مثلث ارتقا فرهنگ کار با هدف رونق تولید هستند.

مختاری بیان کرد: کارفرمایان باید مدیریت حرفه‌ای بکار گرفته و کارگران نیز باید کار بیشتر و با کیفت‌تر انجام دهند و حاکمیت نیز با مدیریت صحیح موجبات رونق تولید را فراهم کند.

وی پیاده سازی و اجرای درست سند فرهنگ کار را در سطح استان منوط به بکارگیری مدیریتی حرفه‌ای و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی و اقتصادی بخش خصوصی دانست و ادامه داد: سند فرهنگ کار و تلاش استان فارس ۶ هدف،۱۸ استراتژی و ۱۲۲ برنامه عملیاتی را شامل می‌شود که اجرای درست آن به ارتقا کیفیت و کمیت تولیدات استان منجر خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه اگر برای تولید ثروت بیشتر در کارگاه‌های استان تلاش شود، کارگران مرفه‌تری نیز خواهیم داشت، ایجاد فضای مطلوب در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی استان را امر مهمی دانست و گفت: باید درآمد مزدبگیر نیز متناسب با هزینه‌های اقتصادی خانوار باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین از لزوم اجرای مدل اقتصادی کارآمد در جامعه سخن گفت و افزود: حاکمیت، کارگران و کارفرمایان در اجرای این مهم نقش بارزی دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی، نظیر بیش از ۱۴۰ شورای اسلامی کار، بیش از ۱۸۰ انجمن صنفی کارفرمایی و بیش از ۵۰۰ نمایندگی قانونی کارگران در کارگاه در فارس ثبت شده و فعال است، گفت: کارگران نقش پررنگی در بالابردن سطح فرهنگ کار و تلاش دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بر لزوم کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان هم تاکید کرد و گفت: سند فرهنگ کار می‌تواند به کاهش این گونه حوادث نیز منجر شود.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان