کد خبر: ۱۴۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خانه امیدی که امید بخش معتادان می شود؛

کمک به خانواده معتادان در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مهم ترین هدف خانه سلامت، امید و زندگی

حسین جوکار که معتقد است نجات یک انسان نجات یک ملت است، به دو هدف مهم خود از مشارکت در این پروژه اشاره کرد و افزود: اولین هدف بنده از این کار، کمک به خانواده های این افراد در راستای پیشگیری از آسیبها و ناهنجاری های اجتماعی و دوم سلامت روحی و روانی جامعه و افزایش سطح امنیت در جامعه است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، همواره وقتی نامی از خیرین و ساخت اماکن خیرساز به میان می آید، ناخودآگاه ذهن ها به سمت بنایی در قالب مدرسه، مراکز بهداشت،پایگاه های اورژانس کتابخانه، مسکن محرومین و... می رود، اما اینبار خیری پیدا شده که علاوه بر ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی، تمام فکر و ذهنش به سمت کمک و رسیدگی به بیمارانی برود که گر چه بیمار هستند اما هیچ گاه با آنان مثل یک بیمار برخوردنشده است.


این خیرکه پیش از این نیز یک مجموعه فرهنگی ورزشی و چند بنای دیگر را با مشارکت شهرداری  ودیگر خیران شهر شیراز ساخته بود اکنون یک خانه سلامت،امید و زندگی ساخته تا بتواند گام موثری در راستای جان بیمارانی بردارد که ک رفتار افیون اعتیاد شده اند.

حسین جوکار که معتقد است نجات یک انسان نجات یک ملت است، به دو هدف مهم خود از مشارکت در این پروژه اشاره کرد و افزود: اولین هدف بنده از این کار، کمک به خانواده های این افراد در راستای پیشگیری از آسیبها و ناهنجاری های اجتماعی و دوم سلامت روحی و روانی جامعه و افزایش سطح امنیت در جامعه است.


وی با بیان اینکه در این خانه سلامت، امید و زندگی به افراد دارای اعتیاد کمک می‌شود تا سلامت روحی و روانی خود را به دست آوردند، اظهار کرد: در این مجموعه می‌توانیم با نشان دادن و پرداختن به امید این افراد را به زندگی دوباره و آغوش خانواده باز گردانیم.

جوکار در ادامه اضافه کرد: فردی که دچار معضل اعتیاد می‌شود زمانی که توان مالی برای تهیه مواد ندارد، گاه دچار آسیب های اجتماعی، جرم و جنایت و...  میشود.


این خیر نیک اندیش با اشاره به اینکه شاید برخی افراد عنوان کنند که کمک به این معتادین  بیهوده است و نباید آنان را حمایت کرد: افراد: عبارت جز خدمت به خلق نیست و به نظر من کمک به دیگران کمک به خودمان است.


به گفته جوکار پروژه خیرساز خانه سلامت، امید و زندگی با ارزش ریالی ۱۹ میلیارد ریال در منطقه 2 شهرداری شیراز ساخته شده است.


مشارکت خیر در احداث خانه سلامت، امید و زندگی ارزش پروژه را دو چندان کرده است


غلامرضا شهریاری شهردار منطقه دو شیراز نیز در آیین بهره برداری از این پروژه، گفت: واگذاری زمین این مجموعه توسط شهرداری و مشارکت خیر در احداث خانه سلامت، امید و زندگی ارزش پروژه را دو چندان کرده است.

وی عنوان کرد: هرچند این پروژه از نظر میزان و مساحت در مقیاس بزرگی نیست اما نفس کار و اهمیت دادن برای رفع مشکلات شهروندان باعث ارزش دوچندان پروژه شده است.


شهریاری با اشاره به مدت زمان واگذاری زمین توسط شهرداری که حداقل ۶ماه است اظهار کرد: اما روند واگذاری زمین برای این پروژه با دستور شهردار شیراز به دو هفته کاهش یافت.

وی تصریح کرد: واگذاری زمین و همکاری شهرداری در ساخت چنین مجموعه ای در راستای ارائه خدمات به قشری از جامعه که دارای مشکلات روحی و روانی هستند،نشان از یک روش و تفکر جدید در شهرداری شیراز دارد. 


شهردار منطقه دو با اشاره به جمعیت ۲۸۰هزار نفری ساکن در منطقه دو و  مساحت ۵هزار هکتاری در سطح منطقه، اظهار کرد: اقدامات در سطح مناطق باید از روی خلوص باشد.


برای مبارزه با معضلات اجتماعی هیچ راهی جز درمان وجود ندارد

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه در چنین شرایط  اقتصادی که دولت در حصر اقتصادی بسر می‌برد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز  پروژه‌های زیادی را به انجام رسانده است، گفت: برای مبارزه با معضلات اجتماعی هیچ راهی جز درمان وجود ندارد و ما نیز امروز زیرساخت درمانی را به بهره برداری می‌رسانیم.


طاهری با بیان اینکه دو نوع نگاه در ارتباط با معضلات وجود دارد، اضافه کرد: یک دیدگاه افراد معتاد را مجرم و دیدگاهی دیگر این افراد را بیمار می‌دانند.


وی افزود: از نظر دنیای علمی تحقیقات بی شماری در زمینه معضلات اجتماعی انجام شده و ریشه تمام معضلات اجتماعی را بیماری‌های مختلف عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان