کد خبر: ۱۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور؛

عکس، هنر ماندگار از هنرمندان عرصه گیتی است

سردار یعقوب سلیمانی گفت: عکسی که هنرمندانه به تصویر کشیده می شود، دنیا را جریحه‌دار می کند و مظلومیت را می بینیم لذا امیدوارم در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین‌المللی شعر در شیراز باشیم.

به گزارش سرویس فرهنگ و ایثار شیرازه، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در آیین اختتامیه جشنواره عکس «ایثار» که صبح امروز در سینما فرهنگ شیراز برگزار شد، گفت: نزدیک به 15 هزار شهید از استان فارس برای حفظ این مرز و بوم و اسلام عزیز جان خود را در کف اخلاص گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه شیراز شهر هنر، شعر و ادب، علم، شهر ترویج دین و مذهب و شهر ایثار و شهادت است، افزود: نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های مطهر خوش درخشید.

معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در عملیات «بیت المقدس» نزدیک به 300 نفر از فارس برای حفظ اسلام با خدای خود معامله کردند، تاکید کرد: سومین جشنواره عکس «ایثار» با نگاه رویکرد اجتماعی برگزار شد.

سلیمانی عکس را هنر ماندگار و شهدا، هنرمندان ابدی عرصه گیتی دانست که با خالق هنر هم نوا شدند و برخی مواقع یک عکس هنرمندانه، تحول ایجاد می کند و برخی تصاویر انسان را متحول می کند.

وی با اشاره به اینکه جنگ 11 روزه هم پیوسته در دفاع مقدس ما بود و تردیدی نیست که دفاع مقدس ما در امتداد قیام ابا عبدالله است.

معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: اگر امروز می بینیم گنبد آهنین کارایی ندارد نتیجه شهید شدن اسکندری‌ها، استوارها، محمدی‌ها و فهمیده‌ها است لذا دشمن تمام توان خود را معطوف کرد که ما چهلمین سال انقلاب را نبینیم اما نه تنها که ما در حال عبور از چهل و دومین سال انقلاب هستیم بلکه اقتدار بیشتری داریم که تمام اینها به خاطر ترویج گفتمان شهداست که بخشی از آن هنرمندانه با عکس و فیلم می توان به تصویر کشید.

سلیمانی با اشاره به اینکه عکسی که هنرمندانه به تصویر کشیده می شود، دنیا را جریحه دار می کند و مظلومیت را می بینیم، ابراز داشت: امیدوارم در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین‌المللی شعر در شیراز باشیم.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان